Het einde van third-party: verzamel je data.

Marketeers staan vanaf 2022 voor een nieuwe uitdaging: het verzamelen van essentiële data zonder de third-party cookie. Businesses moeten dit jaar hun insights toekomstbestendig maken om verlies van data te voorkomen. Hoe richt je jouw dataverzameling in op de first-party cookie?

De AVG-wet.

De laatste jaren zien we dat steeds meer bedrijven meebewegen met één van de kernbehoeften van hun gebruikers: bescherming van persoonlijke informatie en bewaking van privacy. De invoering van de AVG-wet heeft hier een hoofdrol in gespeeld.

Google kondigde dit jaar aan dat third-party cookies vanaf 2022 verdwijnen in Chrome. Ook Apple (Safari) en Firefox maakten bekend dat zij geen third-party cookies meer ondersteunen. Binnenkort treedt er een nieuwe wereldwijde wetgeving in werking die third-party cookies zelfs verboden maakt. De verandering in de browsermarkt is groot.

Waarom third-party wordt afgeschaft.

Het antwoord is eenvoudig. Waarborging van de privacy van gebruikers. Het privacybewustzijn van consumenten is sinds de invoering van de AVG sterk toegenomen. Transparantie wordt meer en meer een sleutelonderdeel in de strategieën van bedrijven.

Het blokkeren van third-party cookies heeft consequenties voor de data van adverteerders, marketeers en ondernemers. Zij zijn afhankelijk van de third-party cookie, omdat veel advertentienetwerken deze inzetten. Ook wordt het moeilijker om gebruikers te tracken tijdens het browsen. Hierin ligt de uitdaging: hoe verzamel je efficiënt data zonder de third-party cookie?

Wat je te weten komt

  1. Wat zijn de gevolgen voor jouw bedrijf?
  2. Wat is het verschil tussen first-party en third-party?
  3. Wat zijn de uitdagingen?
  4. Waarom is data verzamelen belangrijk?
  5. Hoe blijf je effectief data verzamelen?

Jouw data toekomstbestendig maken?

Vul het formulier in en download de whitepaper of bel 030 7400 999. Onze specialisten laten zien hoe je jouw dataverzameling optimaliseert.

Whitepaper.

First-Party Cookies.