Gerichte brandstrategie voor merk bekendheid.

De missie: bekendheid van het merk Popal vergroten en meer omzet genereren over alle distributiekanalen. Dit door de inzet van een nieuwe, doordachte brandstrategie. Het vergroten van de merkbekendheid resulteerde in het behalen van de omzetdoelstellingen van Popal via hun eigen retailers.

Analyse van de huidige merkpositie

  • Er is een nulmeting gedaan om te ontdekken wat de huidige webshop aan omzet genereert. Daarnaast hebben we een doortastende concurrentieanalyse gemaakt, de brand performance gemaximaliseerd en samenwerkingen met partners zo optimaal mogelijk ingezet.

 
Een op maat gemaakte groeistrategie

  • Hoe versterk je de merkbekendheid, kijkend naar de huidige positie binnen de markt? Door het marktaandeel te vergroten en de focus te leggen op branding. Zo groeide het merk als één entiteit. Door het grotere marktaandeel, werd de verkoop verhoogd vanuit andere kanalen.

 
Het gebruik van de juiste tactiek

  • Er is onderzocht op welke kanalen we aanwezig moesten zijn om efficiënt omzet te genereren. We hebben de kracht van van social-, discovery-, video- en DOOH-campagnes benut en samengewerkt met partners om de doelgroep te activeren.

 
Inzicht in de merkpositie

  • We hebben gebruik gemaakt van brand monitoring en dashboarding om te controleren of merk-KPI’s werden behaald en op welk vlak optimalisatie essentieel was. Vervolgens hebben we de merkpositie in kaart gebracht middels brand en campaign tracking om de effectiviteit van campagnes inzichtelijk te maken.
Download de productpresentatie

Met wie wij werken.