Instagram als verkoopkanaal voor de Verrassend Makkelijk Box

Van Zimbabwe tot Qatar, of gewoon bij jou om de hoek. Met 13.000 winkels in 48 landen is SPAR één van de grootste foodretailers ter wereld.

De vraag

SPAR geniet wereldwijde bekendheid, maar wil diezelfde bekendheid ook graag doortrekken naar Instagram. Deze paasactie was dé manier om hun Instagram een boost te geven, met natuurlijk uiteindelijk als doel: bereik creëren en conversies genereren.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden om meer bereik te creëren voor jouw bedrijf? Wil jij meer conversies genereren? Kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken, de koffie staat klaar!

De oplossing

De customer journey was ingericht om bereik te creëren. De eerste stap was een lokale Instagram campagne gericht op look-a-like doelgroepen rondom SPAR-vestigingen die met behulp van Facebook konden worden samengesteld. Dit vloeide over in een engagement campagne waar je je voorkeur kon geven voor de zoete of hartige box. Als slotstuk: een conversiegerichte campagne voor zoveel mogelijk reserveringen van Verrassend Makkelijk Boxen die in de winkel af konden worden gehaald.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden om meer bereik te creëren voor jouw bedrijf? Wil jij meer conversies genereren? Kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken, de koffie staat klaar!

Het resultaat

De Verrassend Makkelijk Box is onder 160.000 potentiële klanten rondom SPAR-vestigingen onder de aandacht gebracht. We hebben 2,5% engagement weten te behalen en natuurlijk het uiteindelijke doel weten te bereiken: meer Verrassend Makkelijk Boxen verkopen.

+
2,5% engagement
+
160.000 potentiële klanten bereikt
Case: zo verdubbel je de zichtbaarheid binnen de doelgroep

Marketingreview aanvragen

Haal het maximale uit jouw online strategie, vraag onze marketingreview aan!

Ja, ik wil een review

Gratis marketingreview