Case: Een enorme boost in conversies en merkbekendheid door Facebook en Instagram advertising

Een Susan Bijl-tas: we durven te wedden dat je hem wel eens bent tegengekomen in een winkel of op straat. Want de eco-vriendelijke ripstop nylon tassen van Susan Bijl hebben een heel herkenbaar minimalistisch design én veroveren langzamerhand de Nederlandse en buitenlandse straten. Het begon allemaal met The New Shoppingbag die Susan als student op de Willem de Kooning Academie al ontwierp. Een tas die het silhouet heeft van het plastic tasje waar The New Shoppingbag ook meteen de duurzame vervanger voor is. Vele modellen en kleuren later is het tassenmerk Susan Bijl een begrip.

De vraag

Oké, Susan Bijl is een begrip, maar het kan altijd nóg beter, en daar komt Elevate Digital om de hoek kijken. Susan Bijl is ambitieus en daar houden wij van. Ze kwam naar ons met twee doelen: ze wil haar merkbekendheid vergroten en ze wil het totale aantal conversies en daarmee de omzet verhogen. Een mooie uitdaging waar wij samen met het team van Susan mee aan de slag zijn gegaan.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden om jouw bedrijf verder te laten groeien? Wil je marketing inzetten om de juiste nieuwe bezoekers werven? Kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken, de koffie staat klaar!

De oplossing

Er is een strategie bedacht die uit te splitsen is in campagnes voor Shopping, Display-, Search- en Social Advertising. Allen verdienen apart aandacht: daarom richten we ons nu even enkel op de social campagne. Hiervoor waren Facebook en Instagram de ideale kanalen. Er zijn drie verschillende doelgroepen geselecteerd en ingezet voor de verschillende doelen. Vervolgens hebben we meerdere campagnes naast elkaar laten draaien die zich ieder richten op een ander product of nieuwe lijn. We hebben vooral ingezet op advertenties via Instagram Stories en Instant Experiences voor op de feed van Facebook en Instagram.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden om jouw bedrijf verder te laten groeien? Wil je marketing inzetten om de juiste nieuwe bezoekers werven? Kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken, de koffie staat klaar!

Het resultaat

Instagram Stories zijn ontzettend goed geschikt voor e-commerce, omdat je met een korte video veel van je product kan laten zien en je iemand snel tot actie aan kan zetten. Dit lukt mede doordat een swipe up vanuit een Story een enorm laagdrempelige actie is. Daarnaast bleek ook de Instant Experience heel goed te werken: er wordt meteen een shopervaring geboden en de Facebook-scroller gaat daardoor sneller over tot een conversie.

+321.261
mensen bereikt
+4313
klikken op advertenties
+22%
groei
Case: zo verdubbel je de zichtbaarheid binnen de doelgroep

Marketingreview aanvragen

Haal het maximale uit jouw online strategie, vraag onze marketingreview aan!

Ja, ik wil een review

Gratis marketingreview