Case: 48% Groei in drie maanden door een audience based advertising strategie

Cibit Academy biedt een uitgebreid palet aan opleidingen voor business-, organisatievraagstukken en IT. Cibit is het opleidingslabel van Inspearit, een internationale IT-adviesorganisatie.

Cibit Academy onderscheid zich door flink in te zetten op actieve kennisoverdracht en is sterk op de praktijk gericht, want: ‘niet gedaan is niet geleerd’, is het devies. En de ambitie liegt er niet om: Cibit wil in Nederland dé opleider voor ‘thought leadership’ te zijn.

De vraag

De concurrentie neemt snel toe met de stijgende populariteit van agile bedrijfsvoering. Opleidingen, trainingen en coachingstrajecten schieten als paddestoelen uit de grond. Om relevant te blijven wil Cibit Academy een groeistrategie uitrollen die bestand is tegen deze toenemende concurrentie. Een mooie uitdaging!

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden om jouw bedrijf te laten groeien? Wil je innoveren en de juiste nieuwe bezoekers werven? Kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken, de koffie staat klaar!

De oplossing

Zoals bij het ontwikkelen van bijna alle (marketing)strategieën is de eerste vraag: wie is de doelgroep? We hebben per opleiding van Cibit Academy campagnes gedraaid om zoveel mogelijk data te verzamelen van hun websitebezoekers. Vervolgens hebben we samen met Cibit gekeken hoe we op basis van audience based marketing de juiste doelgroepen naar de website kunnen trekken. De tijd tot aankoop -inschrijving voor een cursus- was vrij lang, dus met behulp van softconversies hebben we potentiële cursisten betrokken gehouden tot de daadwerkelijke inschrijving.

Door deze strategie weten we nu relevantere bezoekers te trekken en voor engagement te zorgen. Daarnaast hebben we wat slimme CRO aanpassingen gedaan aan de website en daarmee is het conversiepercentage aanzienlijk verhoogd.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden om jouw bedrijf te laten groeien? Wil je innoveren en de juiste nieuwe bezoekers werven? Kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken, de koffie staat klaar!

Het resultaat

Door de inzet van deze vernieuwde strategie is het conversiepercentage gestegen met 22% en het aantal conversies gestegen met 48%.

+22%
conversiepercentage
+48%
aantal conversies
Case: Een enorme boost in conversies en merkbekendheid door Facebook en Instagram advertising

Marketingreview aanvragen

Haal het maximale uit jouw online strategie, vraag onze marketingreview aan!

Ja, ik wil een review

Gratis marketingreview