Case: Lokale awareness creëren bij vrijwilligers

Handjehelpen gelooft in een samenleving waar iedereen mee kan doen en waar mensen zich voor elkaar inzetten. Daarom ondersteunen wij mensen die dat niet vanzelfsprekend kunnen, want iedereen heeft af en toe een steuntje in de rug nodig.

De vraag

De vraag van Handje Helpen was om nieuwe vrijwilligers te werven. Deze vrijwilligers helpen mensen met een beperking in hun eigen buurt. Met behulp van advertenties via Google en social media (Facebook en Instagram) hebben we lokale campagnes opgezet. Op gemeente- en wijkniveau zijn nieuwe vrijwilligers voor Handje Helpen getarget.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden om jouw bedrijf te laten groeien? Wil je innoveren en de juiste nieuwe bezoekers werven? Kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken, de koffie staat klaar!

De oplossing

Voordat wij lokaal konden adverteren was het van belang om de website te optimaliseren. Door het opzetten van nieuwe landingspagina’s op wijk- en gemeenteniveau, kunnen potentiële vrijwilligers inspiratie opdoen omtrent het vrijwilligerswerk in hun eigen buurt. In de vorm van een vacaturebank werden alle benodigde vrijwilligers inzichtelijk gemaakt. Na het realiseren van deze landingspagina’s konden we de campagnes lokaal targeten en de juiste mensen bereiken.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden om jouw bedrijf te laten groeien? Wil je innoveren en de juiste nieuwe bezoekers werven? Kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken, de koffie staat klaar!

Het resultaat

Het resultaat? Een flinke stijging in het aantal aanmeldingen op een specifieke vrijwillgersfunctie in de buurt, via Google Ads. Daarnaast is de lokale zichtbaarheid met 23% gestegen via Google Ads.

18,52%
meer aanmeldingen
23%
meer lokale zichtbaarheid
Case: Succesvol leads genereren met Facebook Lead Advertenties

Marketingreview aanvragen

Haal het maximale uit jouw online strategie, vraag onze marketingreview aan!

Ja, ik wil een review

Gratis marketingreview