Case: een volwaardige online ervaring om groei te stimuleren

Penny wil haar lezers een volwaardige online ervaring bieden met als doel 10% groei in abonnementen via de website.

Elevate heeft de doelstelling overtroffen met meer dan 30% groei in afgesloten abonnementen!

De vraag

Penny is in print al jarenlang hét leukste jeugdtijdschrift van Nederland voor de paardengek. Penny wil haar lezers ook een volwaardige online ervaring bieden. De website was verouderd, niet gebruiksvriendelijk en voldeed niet aan de laatste technieken voor een optimale prestatie

Van animaties tot aan volwaardige commercials. Ontdek wat video voor jou kan betekenen!

De oplossing

De nieuwe website vertegenwoordigt de huidige visie van Penny: inspireren en verbinden. Wij zijn verantwoordelijk voor de strategie, marketing en redesign van de nieuwe website. De manier waarop abonnementen werden afgesloten moest opnieuw worden geconceptualiseerd. Op een overzichtelijke pagina moet je binnen één blik het abonnement kunnen kiezen dat bij jou past.

Van animaties tot aan volwaardige commercials. Ontdek wat video voor jou kan betekenen!

Het resultaat

Wij ontwikkelden een online platform met veel content en een ‘Mijn Penny’ social community. Leden kunnen hier foto’s met elkaar delen, berichten van elkaar liken en op elkaar reageren. De vormgeving van de nieuwe website is een goede combinatie van trendy en gebruiksvriendelijk.

Daarnaast is er een IOS- en Android-app opgeleverd waarin de belangrijkste onderdelen van de website worden geladen en vanwaar push-berichten verstuurd kunnen worden.

Hun groeidoelstelling hebben wij met 300% meer beoogde conversies overtroffen en ook 25% meer engagement gerealiseerd door middel van de ‘Mijn Penny’ social community.

+25%
engagement
+300%
conversieratio
Case: een flexibele website die mee kan groeien voor Tribes

Marketingreview aanvragen

Haal het maximale uit jouw online strategie, vraag onze marketingreview aan!

Ja, ik wil een review

Marketingreview