Case: CRO-optimalisaties voor het verhogen van het aantal abonnementen

Penny is hét tijdschrift voor iedere jonge paardengek. Het maandelijkse magazine staat boordevol strips, paardenverhalen en leuke weetjes! Online kunnen nieuwe abonnementen worden afgesloten, aan Elevate de uitdaging om dit aantal te verhogen door middel van verleidingstechnieken.

Wat wij hebben gedaan
Marketingstrategie CRO optimalisaties

De vraag

De aanleiding voor deze CRO-test is het verhogen van het aantal abonnementen dat wordt afgesloten via de Penny-website.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden om jouw bedrijf te laten groeien? Wil je innoveren en de juiste nieuwe bezoekers werven? Kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken, de koffie staat klaar!

De oplossing

De oplossing is een 'social proof' pop-up, rechts onderin het beeldscherm. Door het tonen van deze pop-up worden niet-abonnees getriggerd om te klikken en een abonnement af te sluiten. Het is een psychologisch fenomeen waarbij mensen zich verbonden voelen met de acties van anderen, ervan uitgaande dat het wenselijke gedrag wordt uitgevoerd. Deze pop-up bewijst dus eigenlijk dat mensen enthousiast zijn over Penny!

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden om jouw bedrijf te laten groeien? Wil je innoveren en de juiste nieuwe bezoekers werven? Kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken, de koffie staat klaar!

Het resultaat

Het resultaat? Een stijging van 21% in conversies in de variant met de social proof pop-up. ‘Social proof’-elementen hebben een positieve invloed op online aankopen. Naar aanleiding van deze test hebben we deze elementen bij meerdere klanten succesvol getest en geïmplementeerd.

21%
meer conversies
110%
bijdage aan de doelstellingen
Case: zo verdubbel je de zichtbaarheid binnen de doelgroep

Marketingreview aanvragen

Haal het maximale uit jouw online strategie, vraag onze marketingreview aan!

Ja, ik wil een review

Gratis marketingreview