Case: rebranding om een gewenst merkimago te creëren voor TONZON

TONZON is expert in een revolutionaire isolatiemethode die met minimaal ruimteverlies, toch een enorm hoge isolatiewaarde bereikt. Klinkt bijna to good to be true. Maar dit is echt wat TONZON doet. “We hebben de thermosfles flexibel gemaakt!” zegt TONZON. Ze bereiken hetzelfde isolerende effect van een thermosfles, maar dan met zogenaamde thermosheets. Deze zijn dun en flexibel en kunnen in alle mogelijke woon- en werkruimtes als isolatiemateriaal worden toegepast. Dit klimaateffectieve product is zowel innovatief als duurzaam: een mooie isolatieoplossing!

De vraag

Het is prachtig dat je zo’n innovatief en duurzaam product op de markt brengt, maar hoe zorg je ervoor dat je dit als bedrijf zelf ook allemaal uitstraalt? Dat gaat niet vanzelf. Het beeld dat TONZON’s doelgroep heeft van TONZON, komt niet helemaal overeen met wat zij graag willen uitstralen. Dit is de kwestie waarmee TONZON bij ons binnenkwam. Tijd voor een meer innovatief en duurzaam imago: we zijn samen een rebranding gestart zodat TONZON dit gewenste imago uit gaat stralen.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden voor een rebranding van jouw bedrijf? Is jouw identiteit toe aan een make over? Kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken, de koffie staat klaar!

De oplossing

TONZON bestaat al sinds begin jaren tachtig en heeft in de loop der jaren een flinke fanbase opgebouwd, het was dus wel belangrijk dat TONZON ondanks een rebranding haar herkenbaarheid zou behouden voor de fans van het eerste uur. Met behulp van een brand key-stappenplan hebben we de merkessentie van TONZON bepaald. De sterke punten en (kern)waarden die daarin naar voren zijn gekomen, zijn door onze designers omgezet naar concrete, frisse designs en nieuwe, passende uitingen voor de website, folders, flyers, visitekaartjes, social media en campagnes.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden voor een rebranding van jouw bedrijf? Is jouw identiteit toe aan een make over? Kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken, de koffie staat klaar!

Het resultaat

We hebben de herkenbaarheid van TONZON behouden, maar de identiteit en bijpassende uitingen hebben een flinke makeover gekregen. Wat heeft het opgeleverd? Een moderner, up-to-date logo en een duidelijke huisstijl vastgelegd in een stijlboek. Met kleur hebben we onderscheid gemaakt tussen uitingen die verschillende onderwerpen betreffen. De warme kleuren (oranje en geel) horen bij alles omtrent de veelzijdigheid en effectiviteit van de isolatieproducten. De koele kleuren (turkoois en donkerblauw) worden gebruikt voor uitingen over resultaten op de lange termijn: alles wat te maken heeft met een duurzame toekomst en een gezonde leefomgeving. Als laatste hoort bij de rebranding een passende en duidelijke payoff. Vanaf nu staat TONZON voor: duurzaam warmer leven.

+
Modern en up-to-date logo
+
Frisse, nieuwe huisstijl
+
Duidelijke en passende payoff
Case: een informatieve website passend bij de corporate identity voor Dutch Search Awards

Marketingreview aanvragen

Haal het maximale uit jouw online strategie, vraag onze marketingreview aan!

Ja, ik wil een review

Gratis marketingreview