fbpx

Zet jouw merk op de kaart met fashion advertising

Isabelle van Dijk | 3 minuten

Marketing, een breed woord dat alle strategieën omvat om je merk op de kaart te zetten en verkoop te bevorderen. Tijdens het surfen online komen we allemaal wel eens een pop-up tegen of moet je eerst een advertentie bekijken voor je die interessante video kunt bekijken. En dan hebben we het nog niet eens over het scrollen door alle social kanalen. We kunnen er in onze hedendaagse digitale wereld niet meer om heen, maar hoe zet je advertenties nu precies in? In deze blog zoomen we in op fashion advertising. Voor de nieuwsgierige lezer die zich niet in de fashion branche begeeft: lees en leer, want ook jij kunt deze tips gebruiken voor jouw e-commerce merk.

Blog afbeelding

Waarom fashion advertising?

Adverteren voor fashion e-commerce of andere e-commerce branches is belangrijk om potentiële consumenten (inter)nationaal in contact te brengen met jouw brand. Hoe zichtbaarder je bent, hoe meer (potentiële) klanten zich kunnen verbinden met jouw merk. Het gaat zeker bij fashionmerken niet alleen om de kleding, maar juist om het verhaal van het merk, het product of de designers. Adverteren voor fashion e-commerce merken zorgt voor herkenbaarheid bij consumenten, waardoor zij eerder geneigd zijn een aankoop te doen. Je zorgt ervoor dat jouw merk top of mind is bij consumenten en trekt aandacht voor jouw webshop of store.

Fashion advertising kanalen

Er zijn meerdere manieren om jouw e-commerce merk op de kaart te zetten, namelijk:

Facebook advertising, Pinterest advertising of adverteren op Instagram. Via deze social media platformen bouw je door middel van advertenties aan je naamsbekendheid en stimuleer je conversie. Graag nemen we een aantal doeltreffende vormen van advertising met je door.

Google advertising kan voor meerdere strategieën worden ingezet. Om te beginnen bij Google Search. Hier draait het om zichtbaarheid en de juiste doelgroep naar jouw website krijgen. Middels een campagne met zoekwoorden op jouw merknaam bijvoorbeeld. Dit zorgt voor autoriteit en resulteert in nummer één positie in de SERP wanneer iemand zoekt op jouw merknaam. Aanvullend worden campagnes opgezet op zoektermen die aansluiten bij jouw producten.

Google Discovery Ads is vaak gericht op branding of juist op leads en sales. Zo wordt remarketing ingezet wanneer de uitverkoop periode nadert of gaande is.

Discovery Ads zijn advertenties die in de Google Discover feed staan, maar ook op de homepage van YouTube en in Gmail verschijnen. Deze advertenties zijn gericht om online artikelen te tonen die aansluiten bij de interesses van de gebruiker gebaseerd op het algoritme van Google.

Google Shopping toont jouw producten op een visuele manier aan de doelgroep. Tijdens de creatie van jouw shopping feed ligt de focus op de juiste zoektermen, sterke productinformatie en kwalitatieve productfoto’s. De gebruiker zoekt en kan via Google Shopping prijzen van diverse webwinkels vergelijken. Door op te vallen met mooie afbeeldingen en de juiste content val je het meest op bij een online gebruiker. Google toont jouw shopping advertentie bij de meest passende zoekopdrachten. Hoe beter jouw shopping aansluit bij de wensen van de zoeker, hoe meer traffic of leads.

Met YouTube advertising kun je je richten op branding en traffic. Hiermee zorg je ervoor dat jouw zichtbaarheid en naamsbekendheid wordt vergroot. Google roept TrueView for Action tot leven. Het advertentieformaat kan de betrokkenheid van kijkers vergroten en aanmoedigen tot actie na het zien van de video. Er wordt aan het einde een specifieke headline met call-to-action toegevoegd. Zo creëer je meer interactie en vergroot je je bereik.

Met de speciale tool YouTube for action kun je jouw conversie verhogen. Hoe je dat doet? Via Google Ads. YouTube for Action is een vorm van een YouTube campagne die je opzet in Google Ads. Targeting, video’s, advertenties en biedstrategieën zijn zo ingericht om te sturen op conversie.

Blog image

Door de hoge concurrentie binnen de fashionbranche is een omnichannel strategie onmisbaar. Je moet op elk moment van de customer journey, via ieder gepast kanaal zichtbaar zijn voor je doelgroep. Hierbij draait het om de kracht van herhaling. Hoe vaker een bezoeker jouw merk op welke manier dan ook voorbij ziet komen, hoe hoger de kans tot conversie.

Benieuwd naar hoe je deze advertising kanalen nu goed inzet of optimaliseert? Heb jij een e-commerce merk maar weet je niet goed waar je moet beginnen met adverteren? Of wil je graag sparren over jouw ideale advertising strategie en zoek je een partner die helpt (internationaal) te groeien? Ons team staat altijd paraat om met jou in gesprek te gaan.

Ja, ik wil graag hulp of sparren!

Verder lezen.

02/06
Zo optimaliseer je jouw fashion advertising strategie
Isabelle van Dijk | 2 minuten
Lees verder →
10/06
Elevate Digital x Emerce Live | De insights
Isabelle van Dijk | 2 minuten
Lees verder →
Tamer
Benieuwd hoe wij jouw merk kunnen laten groeien?
Neem contact op