Om van start te gaan met het eerste onderdeel van de identiteit—de strategie waarin de kernwaarden, de missie, de visie en meer worden bepaald—dienen we vanuit een sterke basis te beginnen. Deze basis? Kennis. Of beter gezegd; informatie die ons helpt de organisatie beter te begrijpen en waarmee we vervolgens de juiste koers bepalen. Dit doen we middels een merkpositioneringsmodel: de Brand Key. Dit model bestaat uit 7 onderdelen: root strengths, targets, competition, insights, benefits, values, reasons to believe en discriminators.
Rebranding.
Een merkindentiteit is altijd in beweging.
Een gezond bedrijf is altijd in beweging en vindt haar merkidentiteit, wanneer nodig, opnieuw uit. Stijlen veranderen – designs, logo’s, lettertypes, kleurencombinaties: een sterk merk blijft up-to-date om altijd in touch te blijven met de doelgroep. Door onze unieke werkwijze waarmee we customer insights vergaren door middel van kwalitatief en kwantitatief onderzoek, weten wij precies wat past bij jouw doelgroep en hoe we hen het best kunnen aanspreken. Kom je met ons deze stap nemen en succes behalen?
Hoe de rebranding tot stand komt.
Brand Key
Branding Strategie
In de strategische component van de identiteit wordt er nagedacht over de volgende pijlers: kernwaarden, missie en visie, merkdoel en merkpersoonlijkheid.
Deze worden meegenomen in het bepalen van de juiste visuele invulling van de identiteit. Ze geven houvast en richting—bij het introduceren van de nieuwe identiteit binnen de organisatie zelf, bij het aanscherpen van de bedrijfscultuur, maar ook bij het kijken naar de toekomst: “Waar wil ik over 10 jaar met mijn merk staan?”
Wil je nog dieper ingaan op de strategie van je organisatie? Dan is deze informatie altijd aan te vullen door andere sessies te volgen en frameworks in te vullen, zoals het Value Proposition Canvas. De brandspecialisten van Elevate Digital zorgen ervoor dat de informatie uit deze sessies op een schaalbare en werkbare manier met de organisatie wordt gedeeld.
Visuele Productie
Nadat het eerste onderdeel in nauwe samenwerking met de organisatie is afgestemd, is het tijd om het de merk strategie visueel neer te zetten. De productionele fase begint met het opstellen van het kleurenschema, het bepalen van de typografie, het ontwerpen van het logo en het vaststellen van de payoff.
Deze vier ‘essentials’ vormen het geraamte van de visuele communicatie. De identiteit wordt verder uitgebreid met iconografie, een voorstel voor fotografie, call to actions, vormtaal en relevante uitingen—denk aan merchandise, OOH & DOOH, drukwerk, social media en video. Al deze onderdelen zorgen ervoor dat wat abstract is, contextuele vorm krijgt en worden uiteindelijk ook in de brandguide verwerkt. .
Rollout van brandguide
De merkindentiteit wordt door Elevate Digital gepresenteerd aan de organisatie, waarna er ruimte is om te sparren over het inzetten, het aanbrengen en het doorvoeren van de nieuwe huisstijl.
Als de merkindentiteit definitief is, wordt de rollout gepland. Elevate Digital zorgt ervoor dat, wanneer er ook additionele diensten als advertising of social media worden afgenomen, de consultants op de hoogte zijn van de nieuwe brandguide. Zij krijgen een geüpdatete brand kit aangeleverd, zodat campagnes zo snel mogelijk draaien met de (her)ontworpen visuals.
Hoe we samenwerken naar jouw merkindentiteit.
Samen met jou ontdekken we de betekenis van je merk, ontwikkelen we de visie en leggen we de kernwaarden van jouw organisatie vast. Aan de hand van deze elementen zijn we in staat een nieuw imago en merk strategie te creëren dat precies past bij jouw bedrijf en aansluit op de doelgroep. Onze brandspecialisten en grafisch vormgevers zijn experts op het gebied van:
- Merkstrategie en deze omzetten in designs
- Logo-ontwerp
- Brand identity
- Trendwatching
Of je nu een nieuw of een bestaand merk bent, de brandspecialisten van Elevate Digital hebben brede ervaring als het gaat om positionering binnen de gewenste markt. Naast onze werkwijze voor (re)branding, denken we bijvoorbeeld ook mee bij het bepalen van de merknaam, het aanschaffen van de juiste domeinnamen (met het oog op zoekmachineoptimalisatie) het benaderen van potentiële brand ambassadors en de inrichting van je fysieke winkel.
Ons bevlogen team van webdesigners is gedreven jouw merk naar een hoger niveau te tillen door de nieuwe merkstrategie te bepalen en door te vertalen naar een intuïtief, gebruiksvriendelijk website-ontwerp.
Rebranding
Wij creëren jouw unieke merkidentiteit door klantbehoeften, visie en strategie te combineren. Ons proces omvat een grondige analyse voor inzicht in je merkpositie en kansen. We definiëren de merk- essentie met een strategisch raamwerk, ontwerpen een nieuw of vernieuwd logo en stellen richtlijnen op voor visuele consistentie d.m.v. een brandguide. Daarnaast maken we realistische mockups van de look-and-feel van jouw rebranding.
Andere diensten.
SEO.
Voor de optimale vindbaarheid van jouw website ga je aan de slag met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Geavanceerde zoekmachines gebruiken wel 200 factoren om de ranking in organische posities te bepalen. De hamvraag: hoe verover je die organische topposities om kwalitatief verkeer naar jouw website te genereren?