Volg ons
  • Cases
    Tile img
    OIDIO

    OIDIO verkende marktkansen met een B2C-strategie voor B2B via een internationale programmatic display-campagne. Deze aanpak leverde waardevolle data en een gedetailleerd doelgroeprapport op, waarmee OIDIO een gerichte strategie kon ontwikkelen voor verdere marktbenadering.

    Tile img
    Marie-Stella-Maris Foundation

    We moderniseerden de website met een frisse branding, verbeterde gebruikerservaring en WCAG AAA-standaard als doel. Het hoogtepunt is een nieuwe donatiepagina die de waarde van donaties duidelijk maakt en de conversie verhoogt.

    Er valt nog meer te ontdekken

    Succes kan in veel verschillende vormen voorkomen. Hoe het er voor jouw merk uitziet, ontdekken we samen.

    Bekijk alle cases
  • Diensten
  • Evenementen
    Elevate presents
    Kom langs bij onze stand

    Ontmoet ons bij de Webwinkel vakdagen 2025

    Elevate Live presents
    Marketing Automation

    AI event over automatiseringen binnen jouw marketingstrategie.

    Elevate Live presents:
    The Future of E-commerce Data

    Laat je meenemen in de wereld van e-commerce insights en datawarehousing

    Tile img
    Dutch Search Awards 2024
    Bekijk evenement
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact

E-mailmarketing.

Jouw doelgroep bereiken, behouden en terugwinnen met e-mailmarketing?

Een strategisch marketingplan aan de hand van de juiste data en insights is onmisbaar. Belangrijk is om te kijken naar verschillende touchpoints in de algehele marketingstrategie en te zorgen dat elke fase naadloos op elkaar aansluit. Een strategisch marketingplan maken is niet het eindstation. Het is cruciaal om deze goed uit te werken, customer insights te blijven verzamelen om te optimaliseren en nieuwe onderdelen te blijven testen.

De juiste groeistrategie.

Samen met het strategische team identificeren we welke groeistrategie het beste past bij jouw brand. Daarnaast kijken we naar het meerjarenplan waarbij inzichtelijk is of er op de lange termijn een andere groeistrategie beter aansluit. Zo kan het zijn dat er de ambitie is om de webshop (D2C) een groter aandeel te laten krijgen. Bij deze aanpak kijk je eerder naar een brand-strategie of groeistrategie. Op de lange termijn zijn de ambities misschien om een winstgevende webshop te draaien aan de hand van een winststrategie of overweeg je een hybride strategie.

Welke strategie er ook uiteindelijk uitkomt; dit is en blijft een cruciaal onderdeel van het strategische plan en zal de vervolgstappen en targets vormgeven. Het resultaat: op het juiste moment de juiste doelgroep bereiken, met de juiste boodschap en met de juiste strategie en targets.

 

 

De stappen naar conversie.

Growth Maturity

1. Op basis van het Growth Maturity-model brengen we groeimogelijkheden in kaart en zetten we samen een strategische aanpak op voor e-mailmarketing binnen de marketingmix van jouw merk.

2. Goede tooling is het halve werk. Samen onderzoeken we welke tool het beste bij jouw merk aansluit. Daarbij kijken we naar de groeimogelijkheden, kosten en opbrengsten, de mogelijkheden binnen de tool en de gebruiksvriendelijkheid.

3. De volgende stap is het benaderen van de juiste doelgroep op het juiste moment aan de hand van het See, Think, Do, Care-model en het uitbouwen van jouw audience list om meer conversie uit jouw mailings te genereren. Hier helpen we je graag met leadcampagnes en creatieve ideeën om e-mailleads te verkrijgen. Daarnaast letten we bij het opzetten van de e-mailmarketingstrategie op (hyper)personalisatie bij het inzetten van automation flows en actiegerichte nieuwsbrieven.

4. Wil je je huidige account waarin je mails uitstuurt optimaliseren? Of wil je starten met e-mailmarketing en kun je hulp gebruiken bij het inrichten hiervan? Wij helpen je graag. Bij het inrichten van het account draait het om het doorvoeren van branding en design in templates en het gebruik van de juiste tone-of-voice in jouw mailings. Ons designteam staat ook voor je klaar om te werken aan HTML-coded templates om jouw branding tot in de puntjes door te voeren of we kijken samen naar de mogelijkheden van templates binnen de gekozen tool.

5. Aan de slag met automations en A/B-testen? Dan staan wij ook voor je klaar. Samen stellen we de juiste KPI’s op om jouw doelgroepen te bereiken en aan te zetten tot conversie. Dit doen wij aan de hand van het PIE-model. Zo stellen we een strategisch A/B-testplan op om te bepalen welke tests in welke fase moeten worden uitgevoerd. Door data insights en A/B-testing blijven we optimaliseren om jouw doelgroep op het juiste moment in de marketingfunnel te ondersteunen bij het doen van een aankoop bij jouw online webshop. Samengevat: e-mailmarketing is onderdeel van jouw marketingfunnel en geeft klanten in elke fase een duwtje in de juiste richting.

A/B Testing

Data-driven sturen, testen, meten en blijven optimaliseren. Haal je nog niet het gewenste resultaat uit je e-mailmarketingcampagnes? Wil je hierin groeien en jouw strategische e-mailaanpak optimaliseren? Data is onmisbaar; zo ook bij e-mailmarketing. We stellen e-mailgerichte KPI’s op en rapporteren, analyseren en optimaliseren aan de hand van datagerelateerde resultaten. A/B-testing draagt bij aan het verbeteren van je e-mailmarketingcampagnes om jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau te brengen. Zo kan jij voor jouw merk segmenteren en hyperpersonaliseren met dynamische contentblokken in mailings.

Aan de slag met een sterke e-mailmarketingstrategie?

Wil je werken met Mailchimp, Spotler, Klaviyo of Dotdigital? Dan staan wij voor je klaar. Ten opzichte van andere marketingkanalen heeft e-mailmarketing een zeer hoge ROI.

Onze e-mailmarketeers helpen jouw CRM te koppelen aan e-mailsoftware die bij jou past en gaan aan de slag om je e-maildatabase uit te breiden door e-mailadressen te verzamelen, of realiseren meer verkeer naar je website met effectieve, geautomatiseerde e-mails. Onze e-mailmarketingspecialisten zijn experts op het gebied van:

  • Personalisatie
  • Contentcreatie en design
  • Copywriting
  • HTML & CSS
  • Database-organisatie
  • Spotler, Klaviyo, Dotdigital en Mailchimp

Wil je gepersonaliseerde marketing doorvoeren in je gehele strategie? Onze personalisatie-experts staan voor je klaar.

    Get in touch






    Over welke diensten zou je graag willen praten?

    Met welke specialist zou je graag willen praten?

    Door dit formulier in te dienen, ga je akkoord met de algemene voorwaarden.

    Caroline Gersdorf

    E-mailmarketing

    E-mailmarketing blijft een krachtig en kosteneffectief kanaal voor directe communicatie. Ons team is gespecialiseerd in het opzetten van gepersonaliseerde campagnes, het verbeteren van betrokkenheid en het stimuleren van verkoop. Dit resulteert in een sterkere band met het publiek van onze klanten.

    Caroline Gersdorf Chief of Operations & E-mailmarketing