Volg ons
  • Cases
    Tile img
    OIDIO

    OIDIO verkende marktkansen met een B2C-strategie voor B2B via een internationale programmatic display-campagne. Deze aanpak leverde waardevolle data en een gedetailleerd doelgroeprapport op, waarmee OIDIO een gerichte strategie kon ontwikkelen voor verdere marktbenadering.

    Tile img
    Marie-Stella-Maris Foundation

    We moderniseerden de website met een frisse branding, verbeterde gebruikerservaring en WCAG AAA-standaard als doel. Het hoogtepunt is een nieuwe donatiepagina die de waarde van donaties duidelijk maakt en de conversie verhoogt.

    Er valt nog meer te ontdekken

    Succes kan in veel verschillende vormen voorkomen. Hoe het er voor jouw merk uitziet, ontdekken we samen.

    Bekijk alle cases
  • Diensten
  • Evenementen
    Elevate presents
    Kom langs bij onze stand

    Ontmoet ons bij de Webwinkel vakdagen 2025

    Elevate Live presents
    Marketing Automation

    AI event over automatiseringen binnen jouw marketingstrategie.

    Elevate Live presents:
    The Future of E-commerce Data

    Laat je meenemen in de wereld van e-commerce insights en datawarehousing

    Tile img
    Dutch Search Awards 2024
    Bekijk evenement
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact

Marketingstrategie.

Effectieve strategie aan de hand insights.

Een online marketing strategie aan de hand van de juiste data en insights is onmisbaar. Belangrijk is om te kijken naar verschillende touchpoints in de algehele marketingstrategie en te zorgen dat elke fase naadloos op elkaar aansluit. Een marketingplan maken is niet het eindstation. Het is cruciaal om deze goed uit te werken, customer insights te blijven verzamelen om te optimaliseren en nieuwe onderdelen te blijven testen.

Samen met het strategische team identificeren we welke online strategie het beste past bij jouw brand. Daarnaast kijken we naar het meerjarenplan waarbij inzichtelijk is of er op de lange termijn een andere groeistrategie beter aansluit. Zo kan het zijn dat er de ambitie is om de webshop (D2C) een groter aandeel te laten krijgen. Bij deze aanpak kijk je eerder naar een brand-strategie of groeistrategie. Op de lange termijn zijn de ambities misschien om een winstgevende webshop te draaien aan de hand van een winststrategie of overweeg je een hybride strategie.

Welke strategie er ook uiteindelijk uitkomt; dit is en blijft een cruciaal onderdeel van het strategische plan en zal de vervolgstappen en targets vormgeven. Het resultaat: op het juiste moment de juiste doelgroep bereiken, met de juiste boodschap en met de juiste strategie en targets.

Hoe gaan we te werk.

Identificeren van de huidige marketingstrategie:

We kijken naar de huidige marketingstrategie en vraagstukken als: waar sta je op dit moment in de growth maturity (volwassenheid van het bedrijf) aan de hand van verschillende pijlers? Wat doet de markt? Wat doen concurrenten? Wat zien we in de data van de afgelopen vier jaar (jaar over jaar, maand over maand)? Welke seizoensinvloeden en piekmomenten zijn er om rekening mee te houden? Wat zijn de huidige customer insights? Welke customer insights missen we nog? Wat zijn de groeidoelstellingen? Welke groeistrategie past het beste?

Plannen en ontwikkelen van de juiste marketingstrategie:

Vertalen van de bedrijfs- en marketingdoelstellingen, samen met brands de juiste koers bepalen aan de hand van groeidoelstellingen voor komend jaar en het meerjarenplan en meehelpen met maken van prognoses en budgetbegrotingen. Alles om het marketingplan vorm te geven.

Implementeren van de strategie:

Zorgen dat iedereen op de hoogte is van het strategische plan, meedenken in de uitvoering en implementatie van de groeistrategie en sparringpartner zijn op het gebied van marketingstrategie en uitbreidingsmogelijkheden.

Evalueren:

Bewaking van de overall-strategie en het verhaal, in de gaten houden of we op target lopen en waar—wanneer nodig—aanpassingen gedaan moeten worden. Hebben we de juiste data om de juiste conclusies te kunnen trekken? Zijn we nog steeds op de juiste koers?

How we collaborate

Drie kernpunten van strategie. Wat kunnen wij voor je betekenen?

  • Inzichten vertalen naar de juiste marketingstrategie: Het maken van een doelgerichte strategie vanuit alle fases van de marketingfunnel en zorgen dat alles naadloos op elkaar aansluit.
  • Roadmap uitstippelen: Wanneer spelen we in op verschillende beïnvloedingsfactoren, zoals seizoensinvloeden, piekmomenten, feestdagen en concurrentie?
  • Juiste koers bepalen: Bij nieuwe vraagstukken bepalen hoe deze aangevlogen moeten worden. Zijn we nog op de juiste weg? Hoe zetten we nog een extra stap bij wanneer de cijfers positief zijn? Waar moeten we juist bijsturen?

    Get in touch






    Over welke diensten zou je graag willen praten?

    Met welke specialist zou je graag willen praten?

    Door dit formulier in te dienen, ga je akkoord met de algemene voorwaarden.

    Image

    Strategie & Data

    Elevate Digital combineert strategische expertise en data-analyse om jouw merk naar succes te leiden. Onze strategen ontwerpen samen met jou een traject dat strategische ondersteuning en innovatie integreert.

    Arno Blokker Account Strategist