Volg ons
  • Cases
    Tile img
    OIDIO

    OIDIO verkende marktkansen met een B2C-strategie voor B2B via een internationale programmatic display-campagne. Deze aanpak leverde waardevolle data en een gedetailleerd doelgroeprapport op, waarmee OIDIO een gerichte strategie kon ontwikkelen voor verdere marktbenadering.

    Tile img
    Marie-Stella-Maris Foundation

    We moderniseerden de website met een frisse branding, verbeterde gebruikerservaring en WCAG AAA-standaard als doel. Het hoogtepunt is een nieuwe donatiepagina die de waarde van donaties duidelijk maakt en de conversie verhoogt.

    Er valt nog meer te ontdekken

    Succes kan in veel verschillende vormen voorkomen. Hoe het er voor jouw merk uitziet, ontdekken we samen.

    Bekijk alle cases
  • Diensten
  • Evenementen
    Elevate presents
    Kom langs bij onze stand

    Ontmoet ons bij de Webwinkel vakdagen 2025

    Elevate Live presents
    Marketing Automation

    AI event over automatiseringen binnen jouw marketingstrategie.

    Elevate Live presents:
    The Future of E-commerce Data

    Laat je meenemen in de wereld van e-commerce insights en datawarehousing

    Tile img
    Dutch Search Awards 2024
    Bekijk evenement
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact

Klantcase Aaiko Shopify – Ecommerce manager aan het woord

Branding
E-commerce
Strategie
Website/webshop

Welk webshop-platform past het beste bij Aaiko's voorwaarden en groeiambities?

Aaiko is een fashionmerk dat zich richt op het creëren van stijlvolle, vrouwelijke en elegante kleding die vrouwen een boost geven in hun zelfvertrouwen en persoonlijke stijl. Elevate Digital werkt sinds 2020 aan de online marketingactiviteiten van Aaiko met als doel elk jaar te groeien in omzet vanuit de webshop. Daarnaast is Elevate Digital van A t/m Z betrokken geweest in het traject met Aaiko, van de zoektocht naar het beste platform en webshop-design tot en met het bouwen van de Shopify-shop en de online marketingactiviteiten. De webshop is op 8 februari 2023 live gegaan. Tessa van Huizen, E-commerce Manager bij Aaiko, vertelt je meer over het proces en wat er onmisbaar is in e-commerce gericht op fashion.

“We hebben enorm geprofiteerd van de kracht van Elevate Digital, waar alle benodigde kennis in-house aanwezig is, zowel voor het bouwen van onze Shopify-webshop als voor de marketing.” — Tessa van Huizen, E-commerce Manager bij Aaiko

E-commerce Manager aan het woord: Tessa van Huizen

Q: Zijn jullie tevreden met de eerste resultaten na de livegang van de Shopify-webshop?
A: Ja, wij zijn zeker tevreden. In de eerste weken zien we een stijging in conversieratio, een hogere average order value, met minder budget een hogere omzetstijging en een mooie stijging in ROAS.

Q: Hoe is het traject naar een nieuwe webshop ontstaan? En wat zijn jullie eerste stappen hierin geweest?
A: Wij draaiden op Shopware 5; deze wordt binnenkort niet meer ondersteund. Hier ontstond intern bij Aaiko de vraag: gaan we de stap maken naar Shopware 6 of gaan we over op een ander platform? Vanuit Aaiko hebben we onderzoek gedaan naar onze voorwaarden voor een nieuwe shop die past bij onze groeiambities. Daarnaast hebben we samen met partners (o.a. met Elevate Digital) verschillende platformen onderzocht om de juiste keuze te maken aan de hand van de voorwaarden en groeiambities van Aaiko.

Q: Welke aspecten vind je als E-commerce Manager onmisbaar in een webshop op het gebied van fashion?
A: De user experience en de merkbeleving van het merk moeten goed naar voren komen op het platform. Daarin is het belangrijk dat de juiste beelden op de juiste pagina’s worden getoond, maar ook dat de producten en sfeerbeelden goed worden weergegeven, met als doel enerzijds de fashion-‘look and feel’ door te vertalen en anderzijds een goed converterende webshop te ontwikkelen. De koppeling met huidige systemen en online marketingkanalen is daarnaast een groot onderdeel dat echt onmisbaar is. Ook hebben we voor de lange termijn als ambitie om te internationaliseren met Aaiko en de webshop. Dit hebben we ook meegenomen in de keuze van het juiste platform.

Q: Wat zou je willen meegeven aan andere merken die ook overwegen om deze stap te zetten?
A: Ik zou als tip aan anderen willen meegeven om zo vroeg mogelijk in het traject een UX Designer aan te haken en deze persoon mee te laten kijken naar de designs. Wij spreken, als niet-developers, niet de taal van een developer en wisten daardoor niet precies waar we rekening mee moesten houden in functionaliteiten en designs. Een UX Designer kan daarin goed de vertaling maken tussen onze wensen en de eisen vanuit development.

Ook zou ik willen meegeven dat wij enorm hebben geprofiteerd van de kracht en expertise van Elevate Digital waarin alle kennis in-house zit, zowel het bouwen van de Shopify-webshop als de marketing. Hierdoor is er vanuit elke discipline meegedacht en hebben we niets over het hoofd gezien. De marketingafdeling wist precies wanneer zij wat moesten doen om op tijd live te kunnen met de website, en vanuit SEO kregen wij tips om de website zo goed mogelijk in te richten voor zoekmachines en geen waarde te verliezen.

Resultaten

  • Stijging in conversieratio
  • Hogere AOV (ex. btw)
  • Hogere omzet met minder budget
  • Stijging in ROAS (ex. btw)

Partners

Shopify

Het wereldwijde handelsplatform. Bouw een bedrijf met Shopify om online, offline en overal daartussenin te verkopen.

Partner

Channable

Dit alles-in-één platform biedt de oplossingen die u nodig hebt voor meer zichtbaarheid, slimmere advertentiecampagnes en meer gepersonaliseerde marketing.

Partner

Klaviyo

Zet alle klantgegevens om in uiterst gepersonaliseerde berichten die shoppers willen ontvangen, via e-mail, sms, pushberichten en meer.

Partner

Bekijk ook

View all cases
B2C-strategie voor B2B-platform OIDIO

OIDIO

OIDIO verkende marktkansen met een B2C-strategie voor B2B via een internationale programmatic display-campagne. Deze aanpak leverde waardevolle data en een gedetailleerd doelgroeprapport op, waarmee OIDIO een gerichte strategie kon ontwikkelen voor verdere marktbenadering.

Clean Water for Everyone met de Marie-Stella-Maris Foundation

Marie-Stella-Maris Foundation

We moderniseerden de website met een frisse branding, verbeterde gebruikerservaring en WCAG AAA-standaard als doel. Het hoogtepunt is een nieuwe donatiepagina die de waarde van donaties duidelijk maakt en de conversie verhoogt.

DrDetoxBox, start-up met internationale ambities

DrDetoxBox

DrDetoxBox wilde hun sapkuren wereldwijd promoten met aandacht voor lokale trends en cultuurverschillen. Elevate ontwikkelde per land een op maat gemaakte growth-strategie, gebaseerd op diepgaand marktonderzoek en een cultuurgerichte aanpak.