B2C-strategie voor B2B-platform OIDIO
Jouw content in een paar stappen als audio aanbieden? Jouw lezers worden luisteraars met de technologie van OIDIO. Een waardevolle aanvulling voor de momenten waarop lezen niet mogelijk is. Ondersteund door het stimuleringsfonds voor journalistiek is er een internationale B2C-strategie uitgerold om de interesse te meten en de best passende doelgroep te achterhalen.
Oplossing.
Om de B2B-markt succesvol te betreden hebben wij vanuit Elevate een programmatic display-campagne uitgerold om zo de interesse te wekken van potentiële gebruikers. Hieruit is een doelgroeprapport gemaakt, waarmee we de potentiële klanten kunnen activeren. De targeting heeft uiterst gericht plaatsgevonden op contentplatformen die binnen het profiel passen van de gewenste klanten van OIDIO.
Uitzonderlijk hoge doorklikratio’s kenmerken het succes van de branding-campagne. 9 miljoen getargete gebruikers in Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Spanje en Zuid-Amerika. Er is zowel een Engelstalige als een Spaanstalige campagne uitgerold met een gemiddelde CTR van 1,38%.