Een effectieve Klaviyo-aanpak begint met inzicht. Op basis van het Growth Maturity Model brengen we groeikansen in kaart. Met geavanceerde segmentatie zorgen we dat je klanten niet één generieke nieuwsbrief ontvangen, maar berichten die écht aansluiten bij hun gedrag en interesses.
E-mailmarketing met Klaviyo
E-mailmarketing blijft één van de meest rendabele marketingkanalen. Als Klaviyo Platinum Partner helpen wij ambitieuze merken om e-mail en SMS in te zetten als groeimotor. Niet met losse campagnes, maar met een doordachte strategie, slimme flows en hyperpersonalisatie – volledig gebaseerd op data.
Samen met ons strategische team bepalen we welke e-mail- en SMS-aanpak het beste past bij jouw merk. Denk aan:
• Meer D2C-omzet via conversiegerichte automation flows.
• Loyaliteit verhogen met post-purchase- en loyaltycampagnes.
• Inactieve klanten terugwinnen met winback-strategieën.
Welke ambitie je ook hebt, met Klaviyo bouwen we een schaalbare basis. Zo bereik je jouw doelgroep met de juiste boodschap, op het juiste moment, via het kanaal dat voor hen het meest relevant is.
Strategie & segmentatie
Automation & flows
Automations & flows
Klaviyo is bij uitstek geschikt om geautomatiseerde journeys te bouwen. Wij richten de belangrijkste flows voor je in, waaronder:
-
Abandoned cart & browse abandonment – voorkom gemiste omzet.
-
Welcome series – geef nieuwe inschrijvers een ijzersterke eerste indruk.
-
Post-purchase & loyalty – vergroot de klantwaarde na de eerste aankoop.
-
Winback – breng slapende klanten weer tot leven.
Design & creatie
Een e-mail is meer dan tekst. Ons designteam ontwikkelt templates in jouw huisstijl, volledig responsive en getest in alle clients. Van snelle drag-and-drop Klaviyo-templates tot volledig custom HTML-coded designs. Alles gericht op herkenbaarheid én conversie.
Data & optimalisatie
E-mailmarketing stopt niet na de eerste verzonden campagne. Wij analyseren en optimaliseren continu met A/B-testing en het PIE-model (Potential, Importance, Ease). Zo ontdek je wat écht werkt en blijf je jouw e-mailaanpak verbeteren. Denk aan onderwerpregels, CTA’s, timing en dynamische content.
Growth Maturity
1. Op basis van het Growth Maturity-model brengen we groeimogelijkheden in kaart en zetten we samen een strategische aanpak op voor e-mailmarketing binnen de marketingmix van jouw merk.
2. Goede tooling is het halve werk. Samen onderzoeken we welke tool het beste bij jouw merk aansluit. Daarbij kijken we naar de groeimogelijkheden, kosten en opbrengsten, de mogelijkheden binnen de tool en de gebruiksvriendelijkheid.
3. De volgende stap is het benaderen van de juiste doelgroep op het juiste moment aan de hand van het See, Think, Do, Care-model en het uitbouwen van jouw audience list om meer conversie uit jouw mailings te genereren. Hier helpen we je graag met leadcampagnes en creatieve ideeën om e-mailleads te verkrijgen. Daarnaast letten we bij het opzetten van de e-mailmarketingstrategie op (hyper)personalisatie bij het inzetten van automation flows en actiegerichte nieuwsbrieven.
4. Wil je je huidige account waarin je mails uitstuurt optimaliseren? Of wil je starten met e-mailmarketing en kun je hulp gebruiken bij het inrichten hiervan? Wij helpen je graag. Bij het inrichten van het account draait het om het doorvoeren van branding en design in templates en het gebruik van de juiste tone-of-voice in jouw mailings. Ons designteam staat ook voor je klaar om te werken aan HTML-coded templates om jouw branding tot in de puntjes door te voeren of we kijken samen naar de mogelijkheden van templates binnen de gekozen tool.
5. Aan de slag met automations en A/B-testen? Dan staan wij ook voor je klaar. Samen stellen we de juiste KPI’s op om jouw doelgroepen te bereiken en aan te zetten tot conversie. Dit doen wij aan de hand van het PIE-model. Zo stellen we een strategisch A/B-testplan op om te bepalen welke tests in welke fase moeten worden uitgevoerd. Door data insights en A/B-testing blijven we optimaliseren om jouw doelgroep op het juiste moment in de marketingfunnel te ondersteunen bij het doen van een aankoop bij jouw online webshop. Samengevat: e-mailmarketing is onderdeel van jouw marketingfunnel en geeft klanten in elke fase een duwtje in de juiste richting.
A/B Testing
Data-driven sturen, testen, meten en blijven optimaliseren. Haal je nog niet het gewenste resultaat uit je e-mailmarketingcampagnes? Wil je hierin groeien en jouw strategische e-mailaanpak optimaliseren? Data is onmisbaar; zo ook bij e-mailmarketing. We stellen e-mailgerichte KPI’s op en rapporteren, analyseren en optimaliseren aan de hand van datagerelateerde resultaten. A/B-testing draagt bij aan het verbeteren van je e-mailmarketingcampagnes om jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau te brengen. Zo kan jij voor jouw merk segmenteren en hyperpersonaliseren met dynamische contentblokken in mailings.
Waarom Klaviyo met Elevate Digital?
• Platinum Partner: wij behoren tot de meest ervaren Klaviyo-partners in Nederland.
• Full-service: strategie, design, techniek en marketing onder één dak.
• Performance-focus: we koppelen e-mail aan jouw totale groeistrategie.
• Bewezen ROI: gemiddeld levert e-mailmarketing de hoogste bijdrage aan omzetgroei.
Klaar om meer omzet uit je e-mail en SMS te halen? Plan een gratis kennismaking en ontdek hoe wij jouw merk laten groeien met Klaviyo.

E-mailmarketing
E-mailmarketing blijft een krachtig en kosteneffectief kanaal voor directe communicatie. Ons team is gespecialiseerd in het opzetten van gepersonaliseerde campagnes, het verbeteren van betrokkenheid en het stimuleren van verkoop. Dit resulteert in een sterkere band met het publiek van onze klanten.
Marketingstrategie.
Ben je op zoek naar een strategische sparringpartner die samen met jou de groeiuitdagingen aangaat op gebied van (online) marketing? Elevate Digital heeft een unieke data driven werkwijze waardoor jouw online marketingstrategie volledig is gebaseerd op customer insights en is afgestemd op de juiste KPI’s. We staan in de startblokken om het hoogst haalbare uit jouw online strategie te halen.
Content creatie
Bij ons gaat contentcreatie verder dan alleen visuele aantrekkingskracht. We ontwikkelen statische en dynamische advertenties die de aandacht trekken en de juiste boodschap effectief overbrengen. Door het gedrag van je doelgroep te analyseren, concurrenten te bestuderen en statistieken te gebruiken, creëren we content die écht aansluit bij de behoeften van je klanten. Zo zorgen we ervoor dat elke advertentie optimaal presteert en je conversies verhoogt.
SEO
Voor de optimale vindbaarheid van jouw website ga je aan de slag met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Geavanceerde zoekmachines gebruiken wel 200 factoren om de ranking in organische posities te bepalen. De hamvraag: hoe verover je die organische topposities om kwalitatief verkeer naar jouw website te genereren?