Important stories from the digital forefront.
10 tips om hoger te komen in Google
‘Hoe kom ik hoog in Google?’ Voor veel bedrijven is dit dé million dollar question. Search Engine Optimization, of zoekmachineoptimalisatie, draait precies hierom: alle processen en handelingen die meewerken aan het organisch hoog scoren van jouw website in Google (en andere zoekmachines natuurlijk). Wij delen hier onze 10 tips die je helpen om hoger te komen in de Google-resultaten.
Recente artikelen
Black Friday – wat eerst nog een über-Amerikaans tafereel was, wordt met het jaar populairder in ons landje. Het is natuurlijk niet gek dat dit fenomeen gretig aftrek vindt bij de Nederlanders, die immers bekend staan om hun neus voor aanbiedingen en koopjes. In de afgelopen drie jaar is het aantal zoekopdrachten op ‘Black Friday’ bijna verdrievoudigd. Daar komt bij dat online shoppen – mede door corona – nog nooit zo populair is geweest. Wat betekent dit voor jou wanneer je een (online) e-commerce-business runt?
In deze blog gaan we uitgebreid in op Pinterest SEO. Waarom is Pinterest vandaag de dag the place to be? Hoe draagt SEO bij aan een betere vindbaarheid op dit kanaal? Hoe rank je ook binnen Google? Wat levert het op? Het antwoord op deze vragen lees je in deze blog.
Shopify is sinds 2006 uitgegroeid tot een van de grootste e-commerce software providers. Wat maakt dit platform nu zo speciaal? Het is gemakkelijk bruikbaar voor iedereen die een originele online webshop wil opzetten. Je hebt hier namelijk geen technische vaardigheden voor nodig. Dit zorgt ervoor dat zowel kleine als grote merken een online webshop kunnen beheren.
De feestdagen zijn een aanleiding om niet alleen je dierbare vrienden en familie te bedanken, maar juist ook je samenwerkingspartners. LinkedIn biedt een nieuwe mogelijkheid die hier perfect op inspeelt. Grote bedrijven kunnen nu hun conversie verhogen door corporate gifting campagnes, zodat jouw B2B-doelgroep zijn of haar partners kan bedanken voor weer een jaar vol mooie projecten en samenwerkingen. In deze blog lees je de voordelen van corporate gifting en waarom je dit als bedrijf in wil zetten.
‘Hoe kom ik hoog in Google?’ Voor veel bedrijven is dit dé million dollar question. Search Engine Optimization, of zoekmachineoptimalisatie, draait precies hierom: alle processen en handelingen die meewerken aan het organisch hoog scoren van jouw website in Google (en andere zoekmachines natuurlijk). Wij delen hier onze 10 tips die je helpen om hoger te komen in de Google-resultaten.
Hoe zorg jij ervoor dat je als merk van deze tijden profiteert? Hoe houd je contact met jouw thuiszittende community? Een goede User Generated Content-strategie biedt een uitkomst. In deze blog laat ik je de voordelen hiervan zien en zorg ik ervoor dat je dit aan de hand van 4 voorbeelden meteen zelf in kunt zetten.
Elevate Digital blikt terug op de grootste en beste editie van de Dutch Search Awards tot nu toe. Sinds 2016 organiseert het bedrijf de awardshow voor de search marketingindustrie. Dit jaar is er een recordaantal aan inzendingen ontvangen. In totaal werden er 33 awards uitgereikt aan de winnaars.
Het is je gelukt. Door jouw organische content, positie in Google of social media-advertenties is een prospect op de landingspagina terecht gekomen. Dat is fijn, want daar kunnen ze meer lezen over jouw bedrijf en stappen ondernemen om klant te worden.
Formitable is de meest complete e-commerce-oplossing voor restaurants. Met deze SaaS-oplossing geeft Formitable restauranthouders de mogelijkheid om eenvoudig hun marketing te upgraden, te zorgen voor een volle zaak (zonder no shows) én een goede relatie met hun klanten te onderhouden.
Om efficiënt aan de slag te gaan met email marketing is het van belang om de juiste doelen te stellen. Zo bepaal je welke prestaties je behaalt en/of kunt optimaliseren. In deze blog lees je alles over de Key Performance Indicators waar je op moet letten bij email marketing zijn bij de ESP (Email Service Provider)
Duidelijke buyer persona’s zijn vaak een ondergesneeuwd kindje. Dat vinden wij gek, want hoe kun je je jouw marketingactiviteiten succesvol inzetten als een goed beeld van jouw potentiële klant ontbreekt? We beantwoorden drie simpele vragen over buyer persona’s, waardoor voor jou de waarde van een goed buyer persona-onderzoek duidelijk wordt. Dit is de eerste stap voordat je naar buiten treedt met jouw boodschap, producten of diensten. Ook geven we je een voorbeeld van een buyer persona-template, zodat je direct aan de slag kunt. Maar first things first, want:
Waarschijnlijk heb je het hier en daar al voorbij zien komen: vanaf 1 juli 2023 stopt hét analyse-platform Google Analytics Universal (ook wel GA UA of GA3 genoemd). Hiermee wordt Google’s bekendste analyse-platform na 10 jaar uitgefaseerd. De focus komt volledig op de opvolger te liggen: Google Analytics 4, die in de markt is gezet als een verbeterde versie van de analytics-tool. Benieuwd waarom UA uitgefaseerd wordt? En wat dit voor jouw bedrijf betekent?
Marketing, een breed woord dat alle strategieën omvat om je merk op de kaart te zetten en verkoop te bevorderen. Tijdens het surfen online komen we allemaal wel eens een pop-up tegen of moet je eerst een advertentie bekijken voor je die interessante video kunt bekijken. En dan hebben we het nog niet eens over het scrollen door alle social kanalen. In deze blog zoomen we in op fashion advertising. Voor de nieuwsgierige lezer die zich niet in de fashion branche begeeft: lees en leer, want ook jij kunt deze tips gebruiken voor jouw e-commerce merk.
Facebook is een fantastisch marketingplatform dat geschikt is voor praktisch ieder bedrijf. Facebook-advertenties kunnen jou helpen om je tussen het verkeer op die drukke snelweg te wurmen en daar nog op te vallen ook. Wij geven je hier een paar toptips om dé Facebook-advertentie te maken die dat bewerkstelligt.
Elevate en de jonge ondernemende Popal-broers slaan de handen ineen voor een ambitieuze digitale transformatie van Hollands fietsgigant Popal E-bikes en het onlangs uitbundig door de broers gelanceerde kinderfietsenmerk supersuper Kinderfietsen.
Spotify is het laatste decennium enorm gegroeid. Er vinden meer muziek- en podcast-streams plaats dan ooit. 51.3% gebruikte in 2020 digitale audio en volgens Emarketer zal dit gebruik blijven stijgen. Nederlandse gebruikers streamen gemiddeld 2,5 uur per dag en onder jongeren tussen de 15 en 25 jaar loopt dit zelfs op tot 6 uur muziek luisteren per dag. Na een testfase in 2020 lanceert Spotify een advertentieplatform dat nu voor heel Nederland beschikbaar is. Adverteerders kunnen voortaan nog beter targeten met real-time en genre-targeting. Maar wat is het advertentieplatform Ad Studio van Spotify en hoe werkt het? Wij leggen het je uit en geven tips.
Een veelvoorkomende misvatting in de e-commerce wereld is dat bezoekers altijd via de homepage of categoriepagina naar een productpagina navigeren. Dit is echter zeker niet altijd het geval! Productpagina’s kunnen namelijk veel (organisch) verkeer genereren van bezoekers die al heel gericht op zoek zijn naar een bepaald product. Door met deze 16 tips productpagina’s een centrale rol in de SEO-strategie te geven kun je betere organische prestaties en meer omzet realiseren.
Verschillende browsers en apps maken steeds meer gebruik van dark mode, maar wat is het nu precies? Besturingssystemen geven device gebruikers de mogelijkheid om te schakelen naar een donkere modus in plaats van een lichte witte modus. Naast dat het design bij veel gebruikers beter in de smaak valt zijn er ook een aantal voordelen waarom we dark mode zoveel gebruiken online en in onze mailbox.
Social media platform TikTok viert bijna haar 4e verjaardag. Maar adverteren op TikTok is nog niet zo lang geleden uitgerold in Nederland. Daar komt bij: je komt er niet zomaar binnen. Maar we hebben goed nieuws: Elevate Digital is als één van de eersten in Nederland toegelaten tot het TikTok advertentie platform. Daarom gaan wij binnenkort met TikTok advertising van start! We hebben heel veel plannen. We maken je graag net zo enthousiast door alvast samen in de mogelijkheden te duiken. Lees snel verder.
Kleur speelt een belangrijke rol in je merkidentiteit. Het trekt de aandacht van de consument naar je product, maakt emoties los en heeft een enorme impact op de herkenning van je merk. Warme kleuren roepen een ander gevoel op dan koele kleuren, en heldere tinten brengen een andere boodschap over dan gedempte tinten. Maar hoe komt dat?
Het succes van Elevate Digital en AdCalls in twee ranglijsten van deze editie heeft volgens Elevate-oprichter Tamer Saglambilek alles te maken met het zelf ontwikkelde Customer Infinity-model. “Met dit model willen wij de volledige digital marketingindustrie innoveren.”
In de huidige digitale wereld is e-mailmarketing nog steeds een krachtig middel om een persoonlijke connectie met klanten op te bouwen. Traditionele e-mailmarketingbenaderingen schieten vaak tekort als het gaat om personalisatie en relevantie. Het PEACO-model is een oplossing om de uitdagingen aan te pakken en datagedreven e-mailmarketing te realiseren. In dit blogartikel verkennen we de rol van een slim datamodel en business rules, samen met de voordelen die ze bieden voor het creëren van effectieve e-mailcampagnes.
In deze 3 delige SEO-serie gaan we in op het belang van SEO met betrekking tot verschillende online platformen en marketingtools. Deze week hebben we het over: SEO en YouTube! Hoe draagt SEO op dit kanaal bij aan een betere vindbaarheid en wat zijn de best practices om succesvol te zijn? Welke strategie is het beste en hoe optimaliseer ik mijn video’s? Al jouw brandende YouTube SEO vragen beantwoorden wij in deze blog!
Wil je meer uit jouw zoekcampagnes halen? Dat kan nu! Google heeft namelijk een nieuwe functionaliteit toegevoegd: beeld extensies. Iets waar veel SEA specialisten al een poosje op wachten. Er gingen al geruchten dat deze mogelijkheid er aan zat te komen, maar nu is het zo ver. Marketeers verwachten dat het toevoegen van afbeeldingen veel gaat doen voor de prestaties van hun Search Campagnes. Een (aantrekkelijk) beeld maakt een advertentie nu eenmaal krachtiger. Maar hoe werkt het precies en waarom worden we hier zo enthousiast van? Lees dan vooral even verder.
Ook dit jaar weet Elevate Digital een plaats in de top 3 te bemachtigen van de Emerce100. En dat niet alleen. Elevate Digital is van klein bureau gegroeid naar de categorie voor middelgrote agencies en staat nu al op de tweede plek. Maar hoe komt de Emerce100 tot stand en wat betekent dit voor ons?