Hoe Shopify kan bijdragen aan jouw e-commerce growth rate
Shopify is sinds 2006 uitgegroeid tot een van de grootste e-commerce software providers. Wat maakt dit platform nu zo speciaal? Het is gemakkelijk bruikbaar voor iedereen die een originele online webshop wil opzetten. Je hebt hier namelijk geen technische vaardigheden voor nodig. Dit zorgt ervoor dat zowel kleine als grote merken een online webshop kunnen beheren. Shopify is hierdoor uniek en tegelijkertijd een eenvoudige en goedkope manier om een online webshop te creëren. Wij leggen je in deze blog uit welke voordelen Shopify biedt en hoe dit kan bijdragen aan de e-commerce growth rate van bedrijven.
Shopify voordelen om zichtbaar te zijn met een unieke webshop
Wordt Shopify professional. Online shoppen is zo onderhand een fenomeen geworden, ook met een business ontkom je er bijna niet aan. Shopify merkte op dat er een flinke groei is ontstaan als het gaat om online shoppen. Shopify ziet een groei van 71% in online shops die het platform gebruiken sinds de lente van 2020. Steeds meer merken willen zich op een originele manier online presenteren en producten verkopen. Shopify wil zichzelf onderscheiden van Amazon, eBay of andere marktplaatsen en kiest voor een andere insteek. Het Canadese bedrijf Shopify zorgt ervoor dat iedereen gemakkelijk (vanaf €115 en €150 euro) een online webshop kan bouwen, biedt templates, (mobielvriendelijke) thema’s en how-to video’s om het gebruiksgemak van het platform te vereenvoudigen. Heb je meer begeleiding nodig? Ook dat biedt Shopify door middel van gratis online trainingen over product sourcing, development of vele andere onderwerpen via hun on demand academy. Zo wordt ook jij zonder technische skills een Shopify professional en til je je sales naar een hoger level.
Unieke voordelen van Shopify op een rij
Verhoog je e-commerce growth rate door je aan te passen aan de ontwikkelingen binnen de digitale wereld met persoonlijke en unieke customer experiences. Benut daarom de voordelen van Shopify en neem de volgende features mee in je e-commerce strategie:
- Omni-channelEr heeft een ontwikkeling plaatsgevonden in hoe we online aankopen doen. We kopen tegenwoordig niet meer via één kanaal of website maar juist ook via Instagram, Facebook of andere kanalen. Zorg dat je op meerdere kanalen zichtbaar bent en deze online kanalen meeneemt in je online verkoopstrategie.
- Investeer in automated supply chain en bezorgmogelijkhedenShopify helpt je een handje en biedt PostNL als bezorg optie. Wil je liever nog snellere bezorgingsopties aanbieden? Dan zal je moeten investeren in automated supply chain en bijhorende bezorging mogelijkheden. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel in de huidige samenleving dus zorg wel dat jouw bezorgingsopties altijd hieraan voldoen.
- Customer supportDe tevredenheid van jouw customers beïnvloeden jouw sales rate. Zorg dus dat je er altijd bent voor je customers wanneer zij vragen of opmerkingen hebben. Persoonlijk contact blijft belangrijk in de huidige samenleving. Zorg dat je 24/7 bereikbaar bent voor klanten en voorzie hen van snel advies of oplossingen. Creëer interactie en verbeter de customer tevredenheid naar aanleiding van hun behoefte en wensen.
- Analyseer data van consumentenVan analyseren kun je leren. Optimaliseer en verhoog met statistische inzichten jouw shopify e-commerce growth rate.
- Visualisatie optimalisatieVisualisatie is een belangrijke factor binnen de customer experience en het sales proces. Zorg er dus voor dat jouw afbeeldingen op je webshop in orde zijn en ondersteunen in de customer experience om beter te scoren in search engines zoals Google.
- Blijf competitiefOok wanneer je tevreden bent met je cijfers. Verbeter je sales strategie en blijf optimaliseren. Shopify helpt je hierbij door de optie van het toevoegen van onbeperkt SKU’s (stock keeping units).
- Gebruik applicationsShopify biedt je handvatten via (gratis of betaalde) apps om je webshop uit te breiden. Bijvoorbeeld met marketing tools, chatbots, pop-ups, PostNL zendingen en meer. En zo kan je ook via apps jouw eigen website beheren vanaf je mobiel. Handig wanneer je veel onderweg bent en snel iets wil wijzigen.
Let's get started
Kan jouw sales strategie wel een boost gebruiken of wil je deze voordelen van Shopify inzetten om meer sales te genereren? Ga aan de slag met bovenstaande features van Shopify! Ben je nieuwsgierig, maar wil je graag in gesprek over jouw strategie of kan je toch een steuntje in de rug gebruiken bij het opzetten van een Shopify webshop voor jouw merk? Neem contact met ons op, zo kunnen we samen aan de slag om nieuwe doelen te stellen. Wij helpen je e-commerce doelen te bereiken met onze “best of both world” data strategie!
Ja, ik wil hulp of sparren
Vergelijkbare artikelen
Bekijk alle artikelenOm efficiënt aan de slag te gaan met email marketing is het van belang om de juiste doelen te stellen. Zo bepaal je welke prestaties je behaalt en/of kunt optimaliseren. In deze blog lees je alles over de Key Performance Indicators waar je op moet letten bij email marketing zijn bij de ESP (Email Service Provider)
Duidelijke buyer persona’s zijn vaak een ondergesneeuwd kindje. Dat vinden wij gek, want hoe kun je je jouw marketingactiviteiten succesvol inzetten als een goed beeld van jouw potentiële klant ontbreekt? We beantwoorden drie simpele vragen over buyer persona’s, waardoor voor jou de waarde van een goed buyer persona-onderzoek duidelijk wordt. Dit is de eerste stap voordat je naar buiten treedt met jouw boodschap, producten of diensten. Ook geven we je een voorbeeld van een buyer persona-template, zodat je direct aan de slag kunt. Maar first things first, want: