Webdesign.
Gebruiksvriendelijk en prestatiegericht.
We zijn op de hoogte van de laatste trends, ontwerpen volgens bewezen design principles en weten hoe we jouw klant positief beïnvloeden—onder andere door het juiste kleurgebruik en passende typografie te verwerken in het design van je website. We realiseren een prestatiegericht webdesign dat mensen digitaal aanspreekt. Een ontwerp dat inzichtelijk en functioneel is en naadloos aansluit op jouw merkidentiteit. Hierbij staat optimale user experience (UX) centraal. Onze UX-designers kijken naar hoe jouw gebruiker zich voortbeweegt op de website en aan de hand hiervan wordt deze geoptimaliseerd. Met als uiteindelijk doel: stijging van het conversiepercentage.
Hoe we te werk gaan.
Als alle functionaliteiten in kaart zijn gebracht, worden ze omgezet in user stories. Dit zijn niet simpelweg beschrijvingen; ze maken duidelijk wat de eindgebruiker zoekt. Bijvoorbeeld: 'Als gebruiker wil ik een kostenindicatie van de aankoop die ik doe via de website'. Om deze user story te vervullen, zou een calculator een mogelijkheid zijn. Alternatieven zijn echter ook mogelijk, zoals een pagina met daarop een prijslijst. Per case wordt er gekeken naar de meest relevante oplossing.
Hiermee is het mogelijk om alvast een ruwe schets te maken van waar de verschillende webelementen zich binnen de webpagina's zullen bevinden. Er wordt hierin nog geen rekening gehouden met de visuele invulling. Dat gebeurt pas in de ontwerpfase.
Bij grootschalige webprojecten kan een prototype handig zijn. Met dit prototype testen we onder de beoogde doelgroep, om zo inzichten te vergaren over hoe de gemiddelde gebruiker zich door de website of webshop voortbeweegt. Dit geeft ons learnings voor het optimaliseren van bepaalde elementen, bijvoorbeeld als bezoekers een belangrijke functie niet kunnen vinden, of niet ver genoeg doorscrollen op de pagina om een overtuigende call to action te lezen.
- De vertaalslag vanuit de merkidentiteit
- Logische flows die leiden naar de belangrijkste conversiepunten, zoals het aanvragen van een offerte of het kopen van een product
- Responsiveness en hoe de website de meest optimale versie laat zien ten aanzien van het device dat de bezoeker gebruikt
Het developmentteam wordt hierin voorzien van alle benodigdheden om een soepele start te maken. Zo ontvangen zij een asset kit met daarin alle bronbestanden, zoals afbeeldingen, vector-iconen, vector-logo's, lettertypes en media als PDF's en video's. Ook een korte briefing en een styleguide met daarin de interactieve elementen opgesomd horen hierbij. Als organisatie zijn deze materialen ook op te vragen voor eigen gebruik.
Waar wij in gespecialiseerd zijn.
We visualiseren de best passende gebruikerservaring bij jouw merk en doelgroep. Tijdens een scope-meeting, waarbij ook het developmentteam aansluit, brengen we de wensen en functionaliteiten voor de website in kaart. Op basis van deze lijst, maken we onderscheid tussen must-haves en nice-to-haves.
Het traject dat daarop volgt, is een samenspel van verschillende specialisten. Naast dat de webdesigner zich ontfermt over de doorvertaling van de merkidentiteit naar de website, zorgt de UX-specialist voor gestroomlijnde flows en een optimale customer experience, de SEO-specialist voor genoeg ruimte om te optimaliseren voor zoekmachines en het developmentteam voor een functionele en praktische vertaalslag naar een werkend geheel. Onze webdesigners zijn gespecialiseerd in:
- Visual storytelling
- Trendwatching
- Het creëren van passende landingspagina’s
- Wireframes maken
- Priority guides opstellen
Wij handelen nooit uit onderbuikgevoel, maar baseren onze aanpak op de feiten. Lees meer over hoe we jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen met een succesvolle online marketingstrategie.