Volg ons

Conversies en merkbekendheid voor Susan Bijl

Introductie

Het begon allemaal met The New Shopping Bag, een tas die het silhouet heeft van het klassieke plastic tasje waar hij ook meteen de duurzame vervanger voor is. Vele modellen en kleuren later is het tassenmerk Susan Bijl een begrip. Om te groeien kwam ze naar ons met twee doelen: ze wil haar merkbekendheid vergroten en ze wil het totale aantal conversies en daarmee de omzet verhogen.

Oplossing

Er is een strategie bedacht die uit te splitsen is in campagnes voor shopping, display, search en social advertising. Allen verdienen apart aandacht: daarom richten we ons nu even enkel op de social campagne. Hiervoor waren Facebook en Instagram de ideale kanalen. Er zijn drie verschillende doelgroepen geselecteerd en ingezet voor de verschillende doelen. Vervolgens hebben we meerdere campagnes naast elkaar laten draaien die zich ieder richten op een ander product of nieuwe lijn. We hebben vooral ingezet op advertenties via Instagram Stories en Instant Experiences voor op de feeds van Facebook en Instagram.

Resultaten

Instagram Stories zijn ontzettend goed geschikt voor e-commerce, omdat je met een korte video veel van je product kunt laten zien en je iemand snel tot actie aan kunt zetten. Dit lukt mede doordat een swipe-up vanuit een story een enorm laagdrempelige actie is. Daarnaast bleek ook de Instant Experience heel goed te werken: er wordt meteen een shopervaring geboden en de Facebook-scroller gaat daardoor sneller over tot een conversie.

Groei

+321.261 mensen bereikt
+22% groei
+4.313 klikken op advertenties

Similar cases

AI verhoogt CTR en optimaliseert advertentieprestaties voor Aaiko

Aaiko

Voor het Nederlandse modemerk Aaiko optimaliseerde we de producttitels in Google Shopping met behulp van Products AI van Producthero. Door titels beter af te stemmen op zoekgedrag, verbeterden we de zichtbaarheid en klikprestaties. Met deze data-gedreven aanpak helpen we modemerken zoals Aaiko om effectiever te concurreren en betere advertentieresultaten te behalen.

Transacties en omzet stijgen met 300% voor kledinglabel Jane Lushka

Jane Lushka

Transacties en omzet stijgen met 300% voor kledinglabel Jane Lushka Het leest als een goed verhaal. De zussen Jane & Lushka die in 2005 een kledingwinkel begonnen met een eigen ontworpen collectie met toen nog enkel jurkjes. We zijn 15 jaar verder en de stijlvolle kledingstukken én 500 verkooppunten door Europa zijn het bewijs dat Jane en Lushka het één en ander afweten van mode én business.

101% uplift via Pip Studio webshop

Pip Studio

‘Happy Products for Happy People’. De producten van Pip Studio Amsterdam toveren gegarandeerd een glimlach op je gezicht. Het internationale merk, bekend van haar uitgesproken designs en servies, is bij veel liefhebbers thuis te vinden in Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, België en Frankrijk. Maar om te groeien was het noodzakelijk om tot een verbeterde winstmarge te komen. Pip Studio Amsterdam schakelde Elevate in om haar groeiambities meer dan waar te maken.