Volg ons
  • Cases
    Tile img
    OIDIO

    OIDIO verkende marktkansen met een B2C-strategie voor B2B via een internationale programmatic display-campagne. Deze aanpak leverde waardevolle data en een gedetailleerd doelgroeprapport op, waarmee OIDIO een gerichte strategie kon ontwikkelen voor verdere marktbenadering.

    Tile img
    Marie-Stella-Maris Foundation

    We moderniseerden de website met een frisse branding, verbeterde gebruikerservaring en WCAG AAA-standaard als doel. Het hoogtepunt is een nieuwe donatiepagina die de waarde van donaties duidelijk maakt en de conversie verhoogt.

    Er valt nog meer te ontdekken

    Succes kan in veel verschillende vormen voorkomen. Hoe het er voor jouw merk uitziet, ontdekken we samen.

    Bekijk alle cases
  • Diensten
  • Evenementen
    Elevate presents
    Kom langs bij onze stand

    Ontmoet ons bij de Webwinkel vakdagen 2025

    Elevate Live presents
    Marketing Automation

    AI event over automatiseringen binnen jouw marketingstrategie.

    Elevate Live presents:
    The Future of E-commerce Data

    Laat je meenemen in de wereld van e-commerce insights en datawarehousing

    Tile img
    Dutch Search Awards 2024
    Bekijk evenement
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact

Conversies en merkbekendheid voor Susan Bijl

Advertising

Introductie

Het begon allemaal met The New Shopping Bag, een tas die het silhouet heeft van het klassieke plastic tasje waar hij ook meteen de duurzame vervanger voor is. Vele modellen en kleuren later is het tassenmerk Susan Bijl een begrip. Om te groeien kwam ze naar ons met twee doelen: ze wil haar merkbekendheid vergroten en ze wil het totale aantal conversies en daarmee de omzet verhogen.

Oplossing

Er is een strategie bedacht die uit te splitsen is in campagnes voor shopping, display, search en social advertising. Allen verdienen apart aandacht: daarom richten we ons nu even enkel op de social campagne. Hiervoor waren Facebook en Instagram de ideale kanalen. Er zijn drie verschillende doelgroepen geselecteerd en ingezet voor de verschillende doelen. Vervolgens hebben we meerdere campagnes naast elkaar laten draaien die zich ieder richten op een ander product of nieuwe lijn. We hebben vooral ingezet op advertenties via Instagram Stories en Instant Experiences voor op de feeds van Facebook en Instagram.

Resultaten

Instagram Stories zijn ontzettend goed geschikt voor e-commerce, omdat je met een korte video veel van je product kunt laten zien en je iemand snel tot actie aan kunt zetten. Dit lukt mede doordat een swipe-up vanuit een story een enorm laagdrempelige actie is. Daarnaast bleek ook de Instant Experience heel goed te werken: er wordt meteen een shopervaring geboden en de Facebook-scroller gaat daardoor sneller over tot een conversie.

Groei

+321.261 mensen bereikt
+22% groei
+4.313 klikken op advertenties