Bel ons
+31 (0)30 7400 999
Volg ons

Groei in een B2B-markt voor Bedrijfsverlichting.nl

Introductie

Zij willen door middel van energiezuinige LED-verlichtingsarmaturen een bijdrage leveren aan een groenere wereld en daarnaast klanten tevreden stellen met een betere lichtbeleving. Maar de verhoudingen van bestellingen via de website en offline bestellingen (telefonisch, e-mail, herhaalaankopen) was scheef.

Oplossing

Bedrijfsverlichting.nl heeft ons ingeschakeld om zo hun online exposure groter en efficiënter te maken. We zijn gestart met het opzetten van een brede campagne in Google Ads om awareness te creëren in de doelgroep. Na deze ‘see’-fase voedden we de doelgroep met blogs en hebben we Google Display-remarketing opgezet. Zo blijft Bedrijfsverlichting top-of-mind bij de juiste mensen en zullen zij eerder converteren.

Resultaten

Met de inzet van een combinatie van CRO, SEO, Google Ads en Google Display is een grote stijging in het aantal nieuwe websitebezoekers gecreëerd. Aan de hand van de verschillende doelgroepen hebben we de budgetten geoptimaliseerd en een balans gevonden tussen de verschillende kanalen.

Results

+149% meer nieuwe websitebezoekers
+37,5% stijging van offerteaanvragen
+62,5% stijging van aantal webshopaankopen

Similar cases

AI verhoogt CTR en optimaliseert advertentieprestaties voor Aaiko

Aaiko

Voor het Nederlandse modemerk Aaiko optimaliseerde we de producttitels in Google Shopping met behulp van Products AI van Producthero. Door titels beter af te stemmen op zoekgedrag, verbeterden we de zichtbaarheid en klikprestaties. Met deze data-gedreven aanpak helpen we modemerken zoals Aaiko om effectiever te concurreren en betere advertentieresultaten te behalen.

Instagram als verkoopkanaal voor de Verrassend Makkelijk Box

SPAR

Van Zimbabwe tot Qatar, of gewoon bij jou om de hoek. Met 13.000 winkels in 48 landen is SPAR één van de grootste food-retailers ter wereld. SPAR geniet wereldwijde bekendheid, maar wil diezelfde bekendheid ook graag doortrekken naar Instagram.

B2C-strategie voor B2B-platform OIDIO

OIDIO

OIDIO verkende marktkansen met een B2C-strategie voor B2B via een internationale programmatic display-campagne. Deze aanpak leverde waardevolle data en een gedetailleerd doelgroeprapport op, waarmee OIDIO een gerichte strategie kon ontwikkelen voor verdere marktbenadering.