Bel ons
+31 (0)30 7400 999
Volg ons
  • Cases
    Tile img
    OIDIO

    OIDIO verkende marktkansen met een B2C-strategie voor B2B via een internationale programmatic display-campagne. Deze aanpak leverde waardevolle data en een gedetailleerd doelgroeprapport op, waarmee OIDIO een gerichte strategie kon ontwikkelen voor verdere marktbenadering.

    Tile img
    Marie-Stella-Maris Foundation

    We moderniseerden de website met een frisse branding, verbeterde gebruikerservaring en WCAG AAA-standaard als doel. Het hoogtepunt is een nieuwe donatiepagina die de waarde van donaties duidelijk maakt en de conversie verhoogt.

    Er valt nog meer te ontdekken

    Succes kan in veel verschillende vormen voorkomen. Hoe het er voor jouw merk uitziet, ontdekken we samen.

    Bekijk alle cases
  • Diensten
  • Evenementen
    Elevate presents
    Kom langs bij onze stand

    Ontmoet ons bij de Webwinkel vakdagen 2025

    Elevate Live presents
    Marketing Automation

    AI event over automatiseringen binnen jouw marketingstrategie.

    Elevate Live presents:
    The Future of E-commerce Data

    Laat je meenemen in de wereld van e-commerce insights en datawarehousing

    Tile img
    Dutch Search Awards 2024
    Bekijk evenement
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact

Drie maanden een audience based advertising-strategie

Advertising
CRO

Introductie

Cibit Academy biedt een uitgebreid palet aan opleidingen voor business- en organisatievraagstukken en IT. Ze onderscheiden zich door flink in te zetten op actieve kennisoverdracht en is sterk op de praktijk gericht, want: ‘niet gedaan is niet geleerd’ is het devies. En de ambitie liegt er niet om: Cibit wil in Nederland dé opleider voor ’thought leadership’ te zijn. Maar dat willen meer bedrijven. Om relevant te blijven wil Cibit Academy een groeistrategie uitrollen die bestand is tegen deze toenemende concurrentie. Een mooie uitdaging voor Elevate.

Audience based advertising

Oplossing

Zoals bij het ontwikkelen van bijna alle (marketing)strategieën is de eerste vraag: wie is de doelgroep? We hebben per opleiding van Cibit Academy campagnes gedraaid om zoveel mogelijk data te verzamelen van hun websitebezoekers. Vervolgens hebben we samen met Cibit gekeken hoe we op basis van audience based marketing de juiste doelgroepen naar de website kunnen trekken. De tijd tot aankoop – inschrijving voor een cursus – was vrij lang, dus met behulp van soft conversies hebben we potentiële cursisten betrokken gehouden tot de daadwerkelijke inschrijving.

Resultaat

Door deze strategie weten we nu relevantere bezoekers te trekken en voor engagement te zorgen. Daarnaast hebben we wat slimme CRO-aanpassingen gedaan aan de website en daarmee is het conversiepercentage aanzienlijk verhoogd. Door de inzet van deze vernieuwde strategie zijn de doelen bereikt.

Cijfers

+22% conversiepercentage
+48% aantal conversies

Similar cases

View all cases
Drie maanden een audience based advertising-strategie

Cibit Academy

Cibit Academy versterkte hun positie als thought leader met een audience-based marketingstrategie gericht op langdurige betrokkenheid. Door datagedreven campagnes per opleiding en soft conversies werd de juiste doelgroep bereikt en betrokken gehouden.

Drie maanden een audience based advertising-strategie

Cibit Academy

Cibit Academy versterkte hun positie als thought leader met een audience-based marketingstrategie gericht op langdurige betrokkenheid. Door datagedreven campagnes per opleiding en soft conversies werd de juiste doelgroep bereikt en betrokken gehouden.

Drie maanden een audience based advertising-strategie

Cibit Academy

Cibit Academy versterkte hun positie als thought leader met een audience-based marketingstrategie gericht op langdurige betrokkenheid. Door datagedreven campagnes per opleiding en soft conversies werd de juiste doelgroep bereikt en betrokken gehouden.