Drie maanden een audience based advertising-strategie
Cibit Academy biedt een uitgebreid palet aan opleidingen voor business- en organisatievraagstukken en IT. Ze onderscheiden zich door flink in te zetten op actieve kennisoverdracht en is sterk op de praktijk gericht, want: ‘niet gedaan is niet geleerd’ is het devies. En de ambitie liegt er niet om: Cibit wil in Nederland dé opleider voor ’thought leadership’ te zijn. Maar dat willen meer bedrijven. Om relevant te blijven wil Cibit Academy een groeistrategie uitrollen die bestand is tegen deze toenemende concurrentie. Een mooie uitdaging voor Elevate.
Oplossing.
Zoals bij het ontwikkelen van bijna alle (marketing)strategieën is de eerste vraag: wie is de doelgroep? We hebben per opleiding van Cibit Academy campagnes gedraaid om zoveel mogelijk data te verzamelen van hun websitebezoekers. Vervolgens hebben we samen met Cibit gekeken hoe we op basis van audience based marketing de juiste doelgroepen naar de website kunnen trekken. De tijd tot aankoop – inschrijving voor een cursus – was vrij lang, dus met behulp van soft conversies hebben we potentiële cursisten betrokken gehouden tot de daadwerkelijke inschrijving.
Door deze strategie weten we nu relevantere bezoekers te trekken en voor engagement te zorgen. Daarnaast hebben we wat slimme CRO-aanpassingen gedaan aan de website en daarmee is het conversiepercentage aanzienlijk verhoogd. Door de inzet van deze vernieuwde strategie zijn de doelen bereikt.