Bel ons
+31 (0)30 7400 999
Volg ons

Nieuwe website van A2B-online: Gebruikersgemak en efficiëntie

Introductie

A2B-online is een toonaangevend transportbedrijf, gespecialiseerd in efficiënte transportoplossingen voor full loads, part loads en palletzendingen tussen het Verenigd Koninkrijk, de Benelux en Duitsland. Hun unieke voordeel is een innovatief, web-based klantenportaal dat de klantreis vanaf het moment van boeken vereenvoudigt. Door diverse processen via dit platform te automatiseren, blijft A2B-online flexibel en kan het bedrijf zich blijven richten op zijn kernmissie: goederen snel en tegen de laagst mogelijke kostprijs leveren.

Hoewel A2B-online al over een sterk digitaal klantenportaal beschikt, was de website toe aan een moderne update—een uitdaging die Elevate met plezier heeft opgepakt. Wij hebben een frisse website ontworpen die een transparant beeld geeft van de diensten van A2B-online, terwijl de kernwaarden van het merk duidelijk worden benadrukt.

User Experience Strategie op basis van 3 UX-Laws

Strategie

We hebben een redesign uitgevoerd om ervoor te zorgen dat de centrale thema’s van A2B-online – verbinding, overzicht en warmte – intuïtiever werden overgebracht. Dit vormt de kern van wat A2B-online wil uitstralen. Onze focus lag op drie belangrijke UX-principes:

  • Wet van de Gemeenschappelijke Regio (Law of Common Region)
    Elementen worden als groepen waargenomen wanneer ze zich binnen een duidelijk afgebakend gebied bevinden.

  • Wet van Jakob (Jakob’s Law)
    Gebruikers brengen het grootste deel van hun tijd door op andere websites. Dit betekent dat zij de voorkeur geven aan een website die op dezelfde manier werkt als andere websites die ze al kennen.

  • Goal-Gradient Effect
    De neiging om sneller naar een doel toe te werken neemt toe naarmate men dichter bij dat doel komt.

Resultaten

Identity Frisse look die A2B-online laat uitspringen bij concurrenten
Sales aanvragen Meer aanvragen vanuit website bezoekers
dotComm award Deze case is bekroond met een gouden award
Cover image
Close

Similar cases

View all cases
101% uplift via Pip Studio webshop

Pip Studio

‘Happy Products for Happy People’. De producten van Pip Studio Amsterdam toveren gegarandeerd een glimlach op je gezicht. Het internationale merk, bekend van haar uitgesproken designs en servies, is bij veel liefhebbers thuis te vinden in Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, België en Frankrijk. Maar om te groeien was het noodzakelijk om tot een verbeterde winstmarge te komen. Pip Studio Amsterdam schakelde Elevate in om haar groeiambities meer dan waar te maken.

Transacties en omzet stijgen met 300% voor kledinglabel Jane Lushka

Jane Lushka

Transacties en omzet stijgen met 300% voor kledinglabel Jane Lushka Het leest als een goed verhaal. De zussen Jane & Lushka die in 2005 een kledingwinkel begonnen met een eigen ontworpen collectie met toen nog enkel jurkjes. We zijn 15 jaar verder en de stijlvolle kledingstukken én 500 verkooppunten door Europa zijn het bewijs dat Jane en Lushka het één en ander afweten van mode én business.

Een innovatief nieuw design voor Mijn Financier.nl

Mijn Financier.nl

Mijn Financier herpositioneerde hun merk met een vernieuwde website die missie en visie helder vertaalt. Met een innovatief design, duidelijke structuur en conversiegerichte aanpak biedt de site een persoonlijke en functionele ervaring.