
User Experience Strategie op basis van 3 UX-Laws
Strategie
We hebben een redesign uitgevoerd om ervoor te zorgen dat de centrale thema’s van A2B-online – verbinding, overzicht en warmte – intuïtiever werden overgebracht. Dit vormt de kern van wat A2B-online wil uitstralen. Onze focus lag op drie belangrijke UX-principes:
-
Wet van de Gemeenschappelijke Regio (Law of Common Region)
Elementen worden als groepen waargenomen wanneer ze zich binnen een duidelijk afgebakend gebied bevinden. -
Wet van Jakob (Jakob’s Law)
Gebruikers brengen het grootste deel van hun tijd door op andere websites. Dit betekent dat zij de voorkeur geven aan een website die op dezelfde manier werkt als andere websites die ze al kennen. -
Goal-Gradient Effect
De neiging om sneller naar een doel toe te werken neemt toe naarmate men dichter bij dat doel komt.
Resultaten

Similar cases
View all cases
Pip Studio
‘Happy Products for Happy People’. De producten van Pip Studio Amsterdam toveren gegarandeerd een glimlach op je gezicht. Het internationale merk, bekend van haar uitgesproken designs en servies, is bij veel liefhebbers thuis te vinden in Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, België en Frankrijk. Maar om te groeien was het noodzakelijk om tot een verbeterde winstmarge te komen. Pip Studio Amsterdam schakelde Elevate in om haar groeiambities meer dan waar te maken.

Jane Lushka
Transacties en omzet stijgen met 300% voor kledinglabel Jane Lushka Het leest als een goed verhaal. De zussen Jane & Lushka die in 2005 een kledingwinkel begonnen met een eigen ontworpen collectie met toen nog enkel jurkjes. We zijn 15 jaar verder en de stijlvolle kledingstukken én 500 verkooppunten door Europa zijn het bewijs dat Jane en Lushka het één en ander afweten van mode én business.