
B2C strategie voor B2B
Oplossing
ROAN is niet alleen een interieurontwerpbureau; het is de Managing Partner van jouw interieurproject. ROAN’s aanpak zorgt voor een naadloze reis, van de kleinste details tot de grootse visie. Altijd aanwezig, altijd gefocust en omringd door het beste talent, transformeert ROAN renovaties in plezierige, stressvrije ervaringen. Hun merk straalt moderniteit, warmte, kwaliteit en luxe uit, met een materiaalpalet van hout en natuursteen en kleuren van taupe en zand.
Bij Studio Elevate geloven we in een holistische benadering van design, een die de aandacht trekt en betekenisvolle connecties bevordert. Voor Roan Interior Design doorliepen we verschillende cruciale fasen:
- Brand Key-sessie met de klant
Onze samenwerking begon met een diepgaande Brand Key-sessie. We verdiepten ons in Roans kernwaarden, visie en doelen. Deze sessie legde de basis voor een brandingstrategie die aansloot bij hun essentie en ambities. - Onderzoek vertalen naar brandingconcepten
Gewapend met inzichten uit de Brand Key-sessie verkenden we verschillende brandingconcepten. Elk concept werd grondig onderzocht en ontwikkeld om aan te sluiten bij Roans gewenste imago van kwaliteit, luxe en warmte. - Collaboratieve richtingbepaling
Wij geloven in de kracht van samenwerking. Samen met Roan hebben we de concepten beoordeeld en een richting gekozen die hun merk het beste vertegenwoordigde. Dit iteratieve proces zorgde ervoor dat de uiteindelijke richting een ware weerspiegeling was van Roans identiteit. - Levering van het brandbook
Met een duidelijke richting in gedachten, creëerden we een uitgebreid brandbook. Dit document bevatte de visuele en tonale richtlijnen van het merk, wat consistentie op alle contactpunten garandeerde. - Schetsen van de homepage voor mobiel en desktop
De volgende stap was om het merk digitaal tot leven te brengen. We maakten de eerste schetsen voor Roans homepage, afgestemd op zowel mobiele als desktopervaringen. Deze schetsen zijn ontworpen om gebruiksvriendelijk, visueel aantrekkelijk en trouw aan de essentie van het merk te zijn. - De richting definitief maken
Na feedback en revisies hebben we de ontwerprichting definitief gemaakt. Elk element werd zorgvuldig beoordeeld en verfijnd om te voldoen aan onze hoge normen en de verwachtingen van Roan. - Ontwikkeling in WordPress
Ons ontwikkelingsteam nam vervolgens de definitieve ontwerpen en bouwde een robuuste, responsive website in WordPress. De focus lag op het creëren van een naadloze gebruikerservaring die zowel functioneel als mooi was. - Levering en lancering
Het project culmineerde in de oplevering en lancering van Roans nieuwe website. Het resultaat is een moderne, warme digitale aanwezigheid die de essentie en visie van het merk perfect tot uiting brengt.
Resultaat
Uitzonderlijk hoge doorklikratio’s kenmerken het succes van de branding-campagne. 9 miljoen getargete gebruikers in Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Spanje en Zuid-Amerika. Er is zowel een Engelstalige als een Spaanstalige campagne uitgerold met een gemiddelde CTR van 1,38%.
Cijfers

Similar cases
View all cases
Pip Studio
‘Happy Products for Happy People’. De producten van Pip Studio Amsterdam toveren gegarandeerd een glimlach op je gezicht. Het internationale merk, bekend van haar uitgesproken designs en servies, is bij veel liefhebbers thuis te vinden in Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, België en Frankrijk. Maar om te groeien was het noodzakelijk om tot een verbeterde winstmarge te komen. Pip Studio Amsterdam schakelde Elevate in om haar groeiambities meer dan waar te maken.

Jane Lushka
Transacties en omzet stijgen met 300% voor kledinglabel Jane Lushka Het leest als een goed verhaal. De zussen Jane & Lushka die in 2005 een kledingwinkel begonnen met een eigen ontworpen collectie met toen nog enkel jurkjes. We zijn 15 jaar verder en de stijlvolle kledingstukken én 500 verkooppunten door Europa zijn het bewijs dat Jane en Lushka het één en ander afweten van mode én business.