Instagram als verkoopkanaal voor de Verrassend Makkelijk Box
Van Zimbabwe tot Qatar, of gewoon bij jou om de hoek. Met 13.000 winkels in 48 landen is SPAR één van de grootste food-retailers ter wereld. SPAR geniet wereldwijde bekendheid, maar wil diezelfde bekendheid ook graag doortrekken naar Instagram. Deze paasactie was dé manier om hun Instagram een boost te geven, met natuurlijk uiteindelijk als doel: bereik creëren en conversies genereren.
Oplossing.
De customer journey was ingericht om bereik te creëren. Een lokale Instagram-campagne gericht op look-a-like-doelgroepen rondom SPAR-vestigingen werd met behulp van Facebook samengesteld. Dit vloeide over in een engagement-campagne waar je je voorkeur kon geven voor de zoete of hartige box. Als slotstuk: een conversiegerichte campagne voor zoveel mogelijk reserveringen van Verrassend Makkelijk Boxen die in de winkel af konden worden gehaald.
De Verrassend Makkelijk Box is onder 160.000 potentiële klanten rondom SPAR-vestigingen onder de aandacht gebracht. We hebben 2,5% engagement weten te behalen en natuurlijk het uiteindelijke doel weten te bereiken: meer Verrassend Makkelijk Boxen verkopen.