fbpx

Marketingstrategie.

Marketingstrategie.

Effectieve marketingstrategie aan de hand van de juiste insights.

Een strategisch marketingplan aan de hand van de juiste data en insights is onmisbaar. Belangrijk is om te kijken naar verschillende touchpoints in de algehele marketingstrategie en te zorgen dat elke fase naadloos op elkaar aansluit. Een strategisch marketingplan maken is niet het eindstation. Het is cruciaal om deze goed uit te werken, customer insights te blijven verzamelen om te optimaliseren en nieuwe onderdelen te blijven testen.

De juiste groeistrategie.

Samen met het strategische team identificeren we welke groeistrategie het beste past bij jouw brand. Daarnaast kijken we naar het meerjarenplan waarbij inzichtelijk is of er op de lange termijn een andere groeistrategie beter aansluit. Zo kan het zijn dat er de ambitie is om de webshop (D2C) een groter aandeel te laten krijgen. Bij deze aanpak kijk je eerder naar een brand-strategie of groeistrategie. Op de lange termijn zijn de ambities misschien om een winstgevende webshop te draaien aan de hand van een winststrategie of overweeg je een hybride strategie.

Welke strategie er ook uiteindelijk uitkomt; dit is en blijft een cruciaal onderdeel van het strategische plan en zal de vervolgstappen en targets vormgeven. Het resultaat: op het juiste moment de juiste doelgroep bereiken, met de juiste boodschap en met de juiste strategie en targets.

 

Groeiscenario's

    Consult laten uitvoeren voor je huidige marketingstrategie?

    Inschrijven voor nieuwsbrief?


    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google
    Privacybeleid en
    Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

    Drie kernpunten van strategie.

    Wat kunnen wij voor je betekenen?

    • Inzichten vertalen naar de juiste marketingstrategie: Het maken van een doelgerichte strategie vanuit alle fases van de marketingfunnel en zorgen dat alles naadloos op elkaar aansluit.
    • Roadmap uitstippelen: Wanneer spelen we in op verschillende beïnvloedingsfactoren, zoals seizoensinvloeden, piekmomenten, feestdagen en concurrentie?
    • Juiste koers bepalen: Bij nieuwe vraagstukken bepalen hoe deze aangevlogen moeten worden. Zijn we nog op de juiste weg?Hoe zetten we nog een extra stap bij wanneer de cijfers positief zijn? Waar moeten we juist bijsturen?

    Hoe gaan we te werk.

    Deze fases doorlopen we voor het bepalen van de juiste marketingstrategie.

    1. Identificeren van de huidige situatie: We kijken naar de huidige situatie en vraagstukken als: waar sta je op dit moment in de growth maturity (volwassenheid van het bedrijf) aan de hand van verschillende pijlers? Wat doet de markt? Wat doen concurrenten? Wat zien we in de data van de afgelopen vier jaar (jaar over jaar, maand over maand)? Welke seizoensinvloeden en piekmomenten zijn er om rekening mee te houden? Wat zijn de huidige customer insights? Welke customer insights missen we nog? Wat zijn de groeidoelstellingen? Welke groeistrategie past het beste?
    2. Plannen en ontwikkelen van de juiste marketingstrategie: Vertalen van de bedrijfs- en marketingdoelstellingen, samen met brands de juiste koers bepalen aan de hand van groeidoelstellingen voor komend jaar en het meerjarenplan en meehelpen met maken van prognoses en budgetbegrotingen. Alles om het strategische plan vorm te geven.
    3. Implementeren van de strategie: Zorgen dat iedereen op de hoogte is van het strategische plan, meedenken in de uitvoering en implementatie van de groeistrategie en sparringpartner zijn op het gebied van marketingstrategie en uitbreidingsmogelijkheden.
    4. Evalueren: Bewaking van de overall-strategie en het verhaal, in de gaten houden of we op target lopen en waar—wanneer nodig—aanpassingen gedaan moeten worden. Hebben we de juiste data om de juiste conclusies te kunnen trekken? Zijn we nog steeds op de juiste koers?

    Andere diensten.

    Personalisatie.

    Segmenteren, personaliseren en maatwerk bieden. Dat is waar het om draait wanneer je aan de slag gaat met gepersonaliseerde marketing. Op maat gemaakte communicatie is veel meer dan een trend; jouw klant rekent er inmiddels op. Het streven van gepersonaliseerde content bieden? Klantloyaliteit realiseren, met als uiteindelijk doel: conversieverhoging.
    Bekijk dienst →

    SEO.

    Voor de optimale vindbaarheid van jouw website ga je aan de slag met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Geavanceerde zoekmachines gebruiken wel 200 factoren om de ranking in organische posities te bepalen. De hamvraag: hoe verover je die organische topposities om kwalitatief verkeer naar jouw website te genereren?
    Bekijk dienst →

    Met wie wij werken.