fbpx

Marketingstrategie.

Marketingstrategie.

Effectieve marketingstrategie aan de hand van de juiste insights

Een strategisch marketingplan aan de hand van de juiste data en insights is onmisbaar. Het is belangrijk om te kijken naar verschillende touchpoints in de algehele marketingstrategie en te zorgen dat elke fase naadloos op elkaar aansluit. Het maken van een marketing strategisch plan is niet het eindstation. Het is cruciaal om deze goed uit te werken, customer insights te blijven verzamelen om te optimaliseren en nieuwe onderdelen te blijven testen.

De juiste groeistrategie

Samen met het strategische team identificeren we welke groeistrategie het beste past bij jouw brand. Daarnaast kijken we ook naar het meerjarenplan waarbij inzichtelijk is of er op lange termijn een andere groeistrategie beter aansluit. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat er de ambitie is om de webshop (D2C) een groter aandeel te laten krijgen. Bij deze aanpak kijk je eerder naar een brandstrategie of groeistrategie. Op lange termijn zijn de ambities misschien om een winstgevende webshop te draaien aan de hand van een winststrategie of overweeg je een hybridestrategie. Welke strategie er ook uiteindelijk uitkomt, dit is en blijft een cruciaal onderdeel van het strategische plan en zal de vervolgstappen en targets vormgeven.
Het resultaat: de juiste doelgroep bereiken, op het juiste moment, met de juiste boodschap, met de juiste strategie en targets.

    Audit laten uitvoeren voor je huidige marketingstrategie?

    Drie kernpunten van strategie

    Wat kunnen wij voor je betekenen?

    • Inzichten vertalen naar de juiste marketingstrategie: het maken van een doelgerichte strategie vanuit alle fases van de marketingfunnel en zorgen dat alles naadloos op elkaar aansluit.
    • Roadmap uitstippelen:  wanneer spelen we in op verschillende beïnvloedingsfactoren, zoals seizoensinvloeden, piekmomenten, feestdagen, concurrentie en meer
    • Juiste koers bepalen: bij nieuwe vraagstukken bepalen hoe deze aangevlogen moet worden, zijn we nog op de juiste weg, hoe kunnen we bij positive cijfers nog een stap extra zetten of waar moeten we bijsturen.

    Hoe gaan we te werk

    Deze fases doorlopen we voor het bepalen van de juiste marketingstrategie:

    1. Identificeren van de huidige situatie: we kijken naar de huidige situatie en vraagstukken zoals: waar sta je op dit moment in de growth maturity (volwassenheid van het bedrijf) aan de hand van verschillende pijlers, wat doet de markt, wat doen concurrenten, wat zien we in de data van de afgelopen 4 jaar (jaar over jaar, maand over maand), welke seizoensinvloeden en piekmomenten zijn er om rekening mee te houden, wat zijn de huidige customer insights, welke customer insights missen we nog, wat zijn de groeidoelstellingen, welke groeistrategie past het beste bij de klant en meer.

    2. Plannen en ontwikkelen van de juiste marketingstrategie: vertalen van de bedrijfs- en marketingdoelstellingen, samen met brands de juiste koers bepalen aan de hand van groeidoelstellingen voor komend jaar en het meerjarenplan, meehelpen met maken van prognoses en budgetbegrotingen. Eigenlijk alles om het strategische plan vorm te geven.

    3. Implementeren van de strategie: zorgen dat iedereen op de hoogte is van het strategisch plan, mee blijven in de uitvoering en implementatie van de groeistrategie en sparringspartner op het gebied van marketingstrategie en uitbreidingsmogelijkheden.

    4. Evalueren: bewaking van de overall strategie en verhaal, in de gaten houden of we op target lopen en waar nodig aanpassingen gedaan moeten worden,  hebben we de juiste data om de juiste conclusies te kunnen trekken, zijn we nog steeds op de juiste koers?

    Andere diensten.

    Personalisatie.

    Segmenteren, personaliseren en maatwerk bieden. Dat is waar het om draait wanneer je aan de slag gaat met gepersonaliseerde marketing. Op maat gemaakte communicatie is veel meer dan een trend; jouw klant rekent er inmiddels op. Het streven van gepersonaliseerde content bieden? Klantloyaliteit realiseren, met als uiteindelijk doel: conversieverhoging.
    Bekijk dienst →

    SEO.

    Hoger in Google komen en die toppositie bemachtigen? Wij helpen jou erbij om zoveel mogelijk traffic te genereren en jouw bedrijf te laten groeien. We draaien aan alle SEO-knoppen voor de beste vindbaarheid en om de bezoekers binnen te laten stromen, met als uiteindelijk doel: conversieverhoging.
    Bekijk dienst →

    Met wie wij werken.