Omzetstijging door marketplaces via bol.com voor ThuiszorgwinkelOnline
Ooit een serieuze blessure gehad of moeten revalideren na een operatie? Dan kun je letterlijk wel een steuntje gebruiken en daar heb je gelukkig ThuiszorgwinkelOnline voor. ThuiszorgwinkelOnline is een e-commerce-platform voor alle mogelijke hulpmiddelen voor de thuiszorg: van braces tot badkamerbeugels. We zijn voor hen van start gegaan met verkopen via bol.com. Zo boorden we een nieuwe afzetmarkt aan en die strategie wierp al snel zijn vruchten af.
Oplossing.
Om meer bekendheid en verkopen te genereren voor ThuiszorgwinkelOnline is ons SEA-team aan de slag gegaan met met Google Ads en Google Shopping. Hier zijn enorm goede resultaten mee geboekt die hebben bijgedragen aan een 100%-omzetgroei in 2020 ten opzichte van het vorige jaar. Vervolgens was het tijd voor de next step in de groeistrategie: het inschakelen van marketplaces. Daarom zijn we in september live gegaan met marketplaces via bol.com.
bol.com is een platform met maandelijks 8 tot 11 miljoen bezoekers, een grote potentiële afzetmarkt dus. En met een doelgroep die zich met name in Nederland en België bevindt, viel de keuze op bol.com als marketplace voor ThuiszorgwinkelOnline. We hebben ons gefocust op sterke product listings (o.a. producttitels en productomschrijvingen) door deze voor SEO te optimaliseren met de juiste zoekwoorden. We zijn met een relatief klein aantal producten gestart, maar deze hebben uitzonderlijk goed gepresteerd. Alle 14 producten zijn in het koopblok gekomen: het eerste resultaat dat wordt weergegeven in de zoekresultaten. Hier kom je niet zomaar terecht. Je bemachtigt deze positie wanneer jij het beste aanbod hebt als het gaat om prijs, levertijd, service en reviews. Zo heeft in 1 maand slechts 1% van de producten van ThuiszorgwinkelOnline op bol.com gezorgd voor een omzetstijging van maar liefst 17%.