fbpx

14 maart 2024 — AI event over automatiseringen binnen jouw marketingstrategie     |     Meld je aan op de wachtlijst

+79% transacties via Google Ads door feedoptimalisaties

Kwalitatieve, duurzame en betaalbare basics. Underwear en nightwear voor alle leeftijden. Dat is Claesen’s. Elevate Digital is ingeschakeld om wereldwijd online verder te groeien en het aantal verkopen via de online shop te laten toenemen. We trapten af met een interactieve sessie, onder andere om de customer journey en doelgroep in kaart te brengen. Met die input hebben we in het eerste stadium de focus gelegd op Google Ads en social advertising. Dat heeft meteen geleid tot sterke resultaten.

Oplossing.

Hoe stond Claesen’s advertising ervoor? Daarvoor hebben we een accountcheck gedaan in Google Ads Search en Shopping. We hebben direct een aantal verbeteringen doorgevoerd om efficiënter meer omzet te behalen.

  • Er zijn verschillende feed-optimalisaties doorgevoerd, bijvoorbeeld het aanpassen en toevoegen van extra informatie aan de titels in Shopping.
  • We zijn begonnen met Responsive Ads.
  • We zijn gestart met een nieuwe biedstrategie.
  • We hebben de doelgroepen verder uitgebreid.

Ook voor social advertising zijn de doelgroepen verbreed. Sinds drie maanden draaien er nu succesvolle campagnes in België.

Het doel van deze campagnes is tweeledig. Natuurlijk streven we altijd naar goede resultaten en cijfers. Tegelijkertijd zijn deze campagnes ook waardevol voor dataverzameling. Deze data geeft ons een concreter beeld van de doelgroep. Waar en via welke kanalen we die het beste bereiken. Hierdoor zetten we een nog krachtigere groeistrategie op in de volgende fase.

Case

Begin laatste kwartaal 2020 hebben we de werkzaamheden voor Claesen’s overgenomen. Dankzij alle optimalisaties en het opschroeven van het mediabudget met 22%, hebben we in die tijd 79% meer transacties gerealiseerd via Google Ads en Google Shopping ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De totale conversiewaarde is gestegen met 61% in vergelijking met het voorgaande jaar.

Leggen we de resultaten van social advertising via Facebook in het eerste kwartaal 2021 naast die van hetzelfde kwartaal in 2020, dan zien we een stijging van 122% in omzet en een stijging van 108% in conversies.

Groei.

+79%
Transacties via Google Ads
+61%
Conversiewaarde via Google Ads
+122%
Omzetstijging via Facebook Advertising





    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

    Updates