Conversies en merkbekendheid door social advertising
Je bent ze vast wel eens tegengekomen op straat: de eco-vriendelijke ripstop nylon-tassen van Susan Bijl. Ze hebben een heel herkenbaar minimalistisch design én veroveren langzamerhand de Nederlandse en buitenlandse straten. Het begon allemaal met The New Shopping Bag, een tas die het silhouet heeft van het klassieke plastic tasje waar hij ook meteen de duurzame vervanger voor is. Vele modellen en kleuren later is het tassenmerk Susan Bijl een begrip. Om te groeien kwam ze naar ons met twee doelen: ze wil haar merkbekendheid vergroten en ze wil het totale aantal conversies en daarmee de omzet verhogen.
Oplossing.
Er is een strategie bedacht die uit te splitsen is in campagnes voor shopping, display, search en social advertising. Allen verdienen apart aandacht: daarom richten we ons nu even enkel op de social campagne. Hiervoor waren Facebook en Instagram de ideale kanalen. Er zijn drie verschillende doelgroepen geselecteerd en ingezet voor de verschillende doelen. Vervolgens hebben we meerdere campagnes naast elkaar laten draaien die zich ieder richten op een ander product of nieuwe lijn. We hebben vooral ingezet op advertenties via Instagram Stories en Instant Experiences voor op de feeds van Facebook en Instagram.
Instagram Stories zijn ontzettend goed geschikt voor e-commerce, omdat je met een korte video veel van je product kunt laten zien en je iemand snel tot actie aan kunt zetten. Dit lukt mede doordat een swipe-up vanuit een story een enorm laagdrempelige actie is. Daarnaast bleek ook de Instant Experience heel goed te werken: er wordt meteen een shopervaring geboden en de Facebook-scroller gaat daardoor sneller over tot een conversie.