fbpx

14 maart 2024 — AI event over automatiseringen binnen jouw marketingstrategie     |     Meld je aan op de wachtlijst

CRO-optimalisaties voor verhoging aantal abonnementen

Penny is hét tijdschrift voor iedere jonge paardengek. Het maandelijkse magazine staat boordevol strips, paardenverhalen en leuke weetjes. Online kunnen nieuwe abonnementen worden afgesloten, maar het aantal abonnees moest opgekrikt worden. Aan Elevate de taak om dit aantal te verhogen door middel van social proof, ook wel: verleidingstechnieken.

Oplossing.

De oplossing is een ‘social proof’ pop-up, rechtsonder in het beeldscherm. Door het tonen van deze pop-up worden niet-abonnees getriggerd om te klikken en een abonnement af te sluiten. Het is een psychologisch fenomeen waarbij mensen zich verbonden voelen met de acties van anderen, ervan uitgaande dat het wenselijke gedrag wordt uitgevoerd. Deze pop-up bewijst dus eigenlijk dat mensen enthousiast zijn over Penny.

Case

Het resultaat? Een stijging van 21% in conversies in de variant met de social proof pop-up. Social proof-elementen hebben een positieve invloed op online aankopen. Naar aanleiding van deze test hebben we deze elementen bij meerdere klanten succesvol getest en geïmplementeerd. Het werkt.

Groei.

+21%
meer conversies
+110%
bijdrage aan de doelstellingen





    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

    Updates