Nieuwe webshop en merkidentiteit voor het passieproject Vinyl Fever
Vinyl Fever is een nieuw Nederlands merk dat online zowel retro als moderne LP’s verkoopt. Met een gevarieerd assortiment van meer dan 2.000 LP’s, is hun belangrijkste selling point: zowel oudere mensen als millennials aanspreken. Zij geloven dat ieder mens, van welke leeftijd dan ook, een voorliefde kan hebben voor muziek. Vinyl Fever is een bijzonder passieproject én een familiebedrijf, gestart door vader Toni en dochter Isabelle. Uit liefde voor de LP wilden zij deze webshop lanceren. Aan Elevate de leuke taak om deze nieuwe business van merkidentiteit, bijpassende vormgeving en een webshop te voorzien!
Oplossing.
Allereerst zijn we, op basis van de Brand Key, aan de slag gegaan met de identiteit van Vinyl Fever. Hierbij hebben we het kleurgebruik, de typografie, het logo, de payoff en de vormtaal bepaald. Ook hebben we handvatten gegeven over de visuele invulling van de uitingen, zowel online (digitale advertenties en social kanalen) als offline (drukwerk en merchandise).
Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het design en development van de website/webshop. Onze insteek is altijd geweest dat mensen niet alleen hun LP’s kunnen kopen via de shop, maar dat de klant zelf ook energie kan halen uit het onderhouden van de website. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat zij genoeg ruimte hebben om hun eigen invulling te geven aan de content. Op deze manier blijft het een passie, en wordt het geen ‘moetje’.
De website/shop is eind 2020 live gegaan en tegelijkertijd is gestart met een nieuwsbrief via mailsoftware van Copernica en met social advertising. Zo komen nu de eerste LP verkopen binnen…
Benieuwd geworden? Bekijk hier de website van Vinyl Fever.