Rebranding om een gewenst merkimago te creëren voor TONZON
TONZON is expert in een revolutionaire isolatiemethode die met minimaal ruimteverlies, toch een enorm hoge isolatiewaarde bereikt. Klinkt bijna too good to be true. Maar dit is echt wat TONZON doet. “We hebben de thermosfles flexibel gemaakt”, zegt TONZON. Ze bereiken hetzelfde isolerende effect als een thermosfles, maar dan met zogenaamde thermosheets. Deze zijn dun en flexibel en kunnen in alle mogelijke woon- en werkruimtes als isolatiemateriaal worden toegepast. Dit klimaateffectieve product is zowel innovatief als duurzaam: een mooie isolatieoplossing.
Oplossing.
Hoe zorg je ervoor dat je al deze mooie dingen als bedrijf ook uitstraalt? TONZON bestaat al sinds begin jaren tachtig en heeft in de loop der jaren een flinke fanbase opgebouwd. Het was dus wel belangrijk dat TONZON, ondanks een rebranding, haar herkenbaarheid zou behouden voor de fans van het eerste uur. Met behulp van een brand key-stappenplan hebben we de merkessentie van TONZON bepaald. De sterke punten en (kern)waarden die daarin naar voren zijn gekomen, zijn door onze designers omgezet naar concrete, frisse designs en nieuwe, passende uitingen voor de website, folders, flyers, visitekaartjes, social media en campagnes.
We hebben de herkenbaarheid van TONZON behouden, maar de identiteit en bijpassende uitingen hebben een flinke makeover gekregen. Wat heeft het opgeleverd? Een moderner, up-to-date logo en een duidelijke huisstijl vastgelegd in een stijlboek. Met kleur hebben we onderscheid gemaakt tussen uitingen die verschillende onderwerpen betreffen. De veelzijdigheid en effectiviteit van de isolatieproducten, en de resultaten op de lange termijn: alles wat te maken heeft met een duurzame toekomst en een gezonde leefomgeving. Als laatste hoort bij de rebranding een passende en duidelijke payoff. Vanaf nu staat TONZON voor: duurzaam warmer leven.