fbpx

4 oktober 2024 — Elevate Padeltoernooi     |     Bekijk event

Zo optimaliseer je jouw fashion advertising strategie

Isabelle van Dijk | 2 min.

Om je conversiedoelen te behalen heb je onder andere een sterke advertising strategie nodig. Hoe je jouw strategie optimaliseert tot een succesvolle strategie? Ontdek het in deze blog, waarin we 5 tips voor fashion advertising voor je op een rij zetten.

Blog afbeelding

Dynamische Adflows

Adflow is een optimalisatietool waarin je een shopping feed helemaal eigen maakt. Wanneer je ook aandacht besteedt aan de fotografie en originele foto’s gebruikt van scherpe kwaliteit springt jouw feed eruit. Varieer en test met dynamische video’s of maak gebruik van de tool Flowbox, door met user generated content van klanten te adverteren.

Content trends

Binnen de fashionbranche hebben we veel te maken met trends die, door de topmerken, bepaald worden op de catwalk. Maar er zijn ook technologische trends waar je als fashionmerk op kunt inspelen. Denk hierbij aan nieuwe applicaties, virtual reality en nog veel meer ontwikkelingen die ons te wachten staan. Zo zijn er veel merken die virtual reality toepassen om hun merk te promoten en te laten zien hoe een fashion item staat.

Inspelen op seizoenen

Dat seizoenen van belang zijn in de fashionbranche is wel duidelijk. Is jouw lente collectie uit en wil je hiervoor advertising campagnes inzetten, maar komt het nog met bakken uit de hemel? Wacht dan nog even met je campagne aanzetten tot de weersvoorspellingen beter zijn. Wanneer de wolken plaats maken voor de eerste zonnestralen wordt er meer gezocht naar lente kleding.

Socials als nieuwe webshop

Sociale media dragen steeds meer bij aan de verkopen en leads. Als fashion merk wil je daarom een naadloze integratie tussen jouw webshop en advertising platformen. Je kunt tegenwoordig op bijna alle sociale kanalen shoppen, waardoor een goede verbinding en inventarisatie van producten essentieel is.

Channable is één van de tools die hiervoor de uitkomst biedt. In deze tool voer je producten in en geef je de voorraad aan. Je wijst regels toe om jouw feed te personaliseren en te optimaliseren per verkoopkanaal. Zo krijgt jouw publiek nooit een uitverkocht product te zien. Met een tool als Channable maak je gemakkelijk dynamische shopping advertenties en laat je relevante producten zien per klant. Maak het jezelf makkelijk!

Data optimalisatie

Data driven, een manier waarop we onze acties maar al te graag onderbouwen en hoe we onze advertenties optimaliseren. Maar hoe zit het nu met de komst van IOS 14.5 en third party cookies die verdwijnen vanwege privacy redenen? Dit heeft effect op jouw data optimalisatie strategie. Voorheen schetste je gemakkelijk een duidelijk profiel. Nu is het alleen mogelijk cookies te tracken binnen zeven dagen. Gelukkig blijven 1st party cookies bestaan. Zo kun je leads op Facebook verzamelen door bijvoorbeeld e-mail campagnes in te zetten waarbij mensen zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief, nadenken over het afrekenproces binnen Facebook of Instagram of maak een social shopping feed waar mensen producten kunnen bekijken en doorheen kunnen scrollen. Bekijk dus vooral de strategische mogelijkheden die wél uit te voeren zijn. Think out of the box en ga voor een nieuwe strategie om 1st party data te verzamelen en in te zetten in jouw data driven strategie.

Kortom; adverteer, optimaliseer en genereer meer sales door jouw merk online op de kaart te zetten. Heb jij een e-commerce merk maar weet je niet goed waar je moet beginnen met adverteren? Of wil je graag sparren over jouw ideale advertising strategie en zoek je een partner die helpt (internationaal) te groeien? Ons team staat altijd paraat om met jou in gesprek te gaan. Neem contact met ons op.

Ja, ik wil graag hulp of sparren!

Verder lezen.

10/06
Elevate Digital x Emerce Live | De insights
Isabelle van Dijk | 2 min.
Lees verder →
15/07
Persbericht: Eerste editie van het Elevate Open-golftoernooi bij The Dutch
Tamer Saglambilek | 2 min.
Lees verder →