fbpx

27 september 2024 — Elevate Festival     |     Bekijk event

Met deze 4 stappen zorg je voor succesvolle e-commerce

Channable | 3 min.

Utrecht, 19 juli 2024 — De wereld van e-commerce is dynamisch en constant in ontwikkeling. Het is essentieel om je aan te passen en te letten op de nieuwste trends. Zorg daarom voor een efficiënte aanpak en haal alles uit je werkzaamheden. Uiteraard zijn mooie producten en een net design belangrijk, maar een goede zichtbaarheid heeft wat meer aandacht nodig. In dit artikel bespreken we vier belangrijke stappen op de weg naar succes. De juiste tools en strategieën helpen je je bereik te vergroten en jouw campagnes te optimaliseren. Lees snel verder en ontdek hoe deze vier stappen je helpen met succesvolle e-commerce.

Blog afbeelding

Stap 1: Integreer je producten met andere verkoopplatforms

Je bent op zoek naar een specifiek product; wat doe je? Naast de welbekende zoekmachines, maak je geheid gebruik van marktplaatsen. bol.com, Amazon of eBay zijn grote spelers op het gebied van e-commerce en hun dagelijkse verkopen zijn iets waar wij van dromen. Gelukkig kun je gebruikmaken van hun bereik. Door middel van handige tools voor marktplaatsintegraties verbind jij jouw producten met deze verkoopplatforms. Je advertenties zijn te zien op verschillende websites en dat zorgt voor een groter bereik. Aangezien mensen toch op zoek zijn naar een bepaald product, nemen ze ook eens een kijkje op jouw website.

Stap 2: Zorg voor overzicht met feedmanagement

Nu jouw advertenties op allerlei verschillende verkoopplatforms staan, heb je er wat extra werk bij. Je houdt natuurlijk graag het overzicht en wilt al deze advertenties goed beheren. Je kunt al je advertenties apart onderhouden. Dit neemt natuurlijk veel tijd in en de kans op fouten is zo een stuk groter. Daarom werken we met een handig platform van Channable. Je werkt hier vanuit één centraal punt. Zo voer je snel en efficiënt aanpassingen door, zoals een prijswijziging of een verandering in voorraad. Op deze manier is je productinformatie altijd up-to-date. Zo straal jij professionaliteit uit.

Stap 3: Optimaliseer productinformatie

Je productinformatie is altijd up-to-date, maar haal je er ook alles uit wat je kunt? Het optimaliseren van je teksten is van groot belang om op te vallen in deze drukke wereld. Verbeter dus je producttitels, productbeschrijvingen en de productafbeeldingen. Dit helpt je niet alleen met het aantrekken van nieuwe klanten, maar verbetert ook je SEO. Zo komen je producten hoger in de zoekresultaten. Gebruik dus relevante zoekwoorden en zorg ervoor dat je informatie duidelijk en aantrekkelijk is. Dit kunnen de zoekmachines wel waarderen. Je verhoogt de kans dat potentiële nieuwe klanten je producten vinden en uiteindelijk overgaan tot aankoop.

Stap 4: Analyseer en verbeter

Je producten zijn geïntegreerd met andere verkoopplatforms, je beheert al je advertenties en besteed veel aandacht aan je productinformatie. Hoe weet je dat je daar echt wat aan hebt? Je zult constant moeten analyseren. Kijk naar metrics zoals klikfrequentie en conversieratio. Valt het ergens erg tegen? Dan is er werk aan de winkel. Wellicht ligt het aan de prijzen of vallen er veel klanten af bij de betaalpagina. Pas vooral aan waar het mis gaat, maar let ook op wat er goed gaat. Zo weet je precies wat je ook in een volgende campagne doet. Door te blijven optimaliseren, groei je als bedrijf en ga je een stuk efficiënter aan de slag.

Kortom:

  1. Integreer je producten met grote verkoopplatforms
  2. Met goede feedmanagement houd je dit overzichtelijk en efficiënt
  3. Optimaliseer daarnaast je productinformatie en vergeet niet te blijven analyseren

Zo bereik jij de top en ga je voor e-commerce-succes!

Verder lezen.

14/08
Topseizoen voor Elevate Digital met maar liefst 13 awardnominaties
Ferry van der Stelt | 3 min.
Lees verder →
16/03
10 tips voor een converterende landingspagina
Myrthe de Goeij | 4 min.
Lees verder →