Important stories from the digital forefront.

Recente artikelen

Zo optimaliseer je je website in 2025 voor Google, Bing én ChatGPT

Zo optimaliseer je je website in 2025 voor Google, Bing én ChatGPT

De wereld van zoekmachineoptimalisatie (SEO) verandert razendsnel. In 2025 is het niet meer genoeg om alleen Google tevreden te houden. Met de opkomst van AI-zoeksystemen zoals Bing Copilot en ChatGPT Search, moet je breder denken: SEO is niet alleen Search Engine Optimization, maar ook Semantic Entity Optimization geworden.Bij Elevate zien we dagelijks hoe merken kansen laten liggen door vast te houden aan ouderwetse SEO-technieken. Daarom delen we in deze blog de belangrijkste optimalisatiestrategieën voor 2025, toepasbaar voor Google, Bing én AI-zoekinterfaces zoals ChatGPT.

Sascha Heerikhuisen 3 min. 15 mei 2025
Lees artikel
Google AI Max: zo sluit het aan bij de AI-visie van Elevate Digital

Google AI Max: zo sluit het aan bij de AI-visie van Elevate Digital

De introductie van Google AI Max is een grote stap voorwaarts in performance marketing. Waar automatisering en AI al jaren terrein winnen, markeert deze lancering een kantelpunt: het moment waarop Google zijn volledige machine learning-capaciteit inzet om het maximale uit campagnes te halen. Voor ons bij Elevate Digital is dit geen verrassing, maar juist een bevestiging van de koers die we al lange tijd varen.

Sascha Heerikhuisen 3 min. 7 mei 2025
Lees artikel
OpenAI x Shopify: De toekomst van conversational commerce

OpenAI x Shopify: De toekomst van conversational commerce

Bij Elevate Digital houden we de nieuwste innovaties in tech en e-commerce scherp in de gaten. Een ontwikkeling die onze aandacht heeft getrokken, is de mogelijke samenwerking tussen OpenAI en Shopify. Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijzen sterke aanwijzingen erop dat gebruikers binnenkort direct via ChatGPT aankopen kunnen doen bij Shopify-winkels. Wat betekent dit voor de toekomst van online winkelen, en welke kansen biedt dit voor Shopify-gebruikers? Wij zetten het voor je op een rij.

Sascha Heerikhuisen 3 min. 29 april 2025
Lees artikel
Google Merchant Center: meer zichtbaarheid met marketingmails

Google Merchant Center: meer zichtbaarheid met marketingmails

Vanaf 3 april 2025 introduceert Google een krachtige nieuwe manier om de zichtbaarheid van je merk en producten te vergroten binnen Google Shopping en andere Google-platformen. Door marketingmails automatisch te gebruiken als bron van promotionele content, kun je als webshop meer uit je Google Merchant Center halen, zonder extra werk. In deze blog leggen we uit hoe het werkt, waarom het belangrijk is, en wat jij als webshop moet doen om hier maximaal van te profiteren.

Sascha Heerikhuisen 3 min. 4 april 2025
Lees artikel
Met deze tips ben jij helemaal voorbereid op Black Friday 2024

Met deze tips ben jij helemaal voorbereid op Black Friday 2024

Black Friday – wat eerst nog een über-Amerikaans tafereel was, wordt met het jaar populairder in ons landje. Het is natuurlijk niet gek dat dit fenomeen gretig aftrek vindt bij de Nederlanders, die immers bekend staan om hun neus voor aanbiedingen en koopjes. In de afgelopen drie jaar is het aantal zoekopdrachten op ‘Black Friday’ bijna verdrievoudigd. Daar komt bij dat online shoppen – mede door corona – nog nooit zo populair is geweest. Wat betekent dit voor jou wanneer je een (online) e-commerce-business runt?

Myrthe de Goeij 7 min. 16 oktober 2024
Lees artikel
Businessrelaties verbeteren? Corporate gifting is het geheim!

Businessrelaties verbeteren? Corporate gifting is het geheim!

De feestdagen zijn een aanleiding om niet alleen je dierbare vrienden en familie te bedanken, maar juist ook je samenwerkingspartners. LinkedIn biedt een nieuwe mogelijkheid die hier perfect op inspeelt. Grote bedrijven kunnen nu hun conversie verhogen door corporate gifting campagnes, zodat jouw B2B-doelgroep zijn of haar partners kan bedanken voor weer een jaar vol mooie projecten en samenwerkingen. In deze blog lees je de voordelen van corporate gifting en waarom je dit als bedrijf in wil zetten.

Isabelle van Dijk 4 min. 27 april 2024
Lees artikel
Buyer persona-onderzoek: van onschatbare waarde voor succes

Buyer persona-onderzoek: van onschatbare waarde voor succes

Duidelijke buyer persona’s zijn vaak een ondergesneeuwd kindje. Dat vinden wij gek, want hoe kun je je jouw marketingactiviteiten succesvol inzetten als een goed beeld van jouw potentiële klant ontbreekt? We beantwoorden drie simpele vragen over buyer persona’s, waardoor voor jou de waarde van een goed buyer persona-onderzoek duidelijk wordt. Dit is de eerste stap voordat je naar buiten treedt met jouw boodschap, producten of diensten. Ook geven we je een voorbeeld van een buyer persona-template, zodat je direct aan de slag kunt. Maar first things first, want:

Kelly Schäfer 2 min. 28 juli 2023
Lees artikel
Update: vanaf juli 2023 overstappen op GA4

Update: vanaf juli 2023 overstappen op GA4

Waarschijnlijk heb je het hier en daar al voorbij zien komen: vanaf 1 juli 2023 stopt hét analyse-platform Google Analytics Universal (ook wel GA UA of GA3 genoemd). Hiermee wordt Google’s bekendste analyse-platform na 10 jaar uitgefaseerd. De focus komt volledig op de opvolger te liggen: Google Analytics 4, die in de markt is gezet als een verbeterde versie van de analytics-tool. Benieuwd waarom UA uitgefaseerd wordt? En wat dit voor jouw bedrijf betekent?

Milou Derckx 5–15 min. 28 februari 2023
Lees artikel
Zet jouw merk op de kaart met fashion advertising

Zet jouw merk op de kaart met fashion advertising

Marketing, een breed woord dat alle strategieën omvat om je merk op de kaart te zetten en verkoop te bevorderen. Tijdens het surfen online komen we allemaal wel eens een pop-up tegen of moet je eerst een advertentie bekijken voor je die interessante video kunt bekijken. En dan hebben we het nog niet eens over het scrollen door alle social kanalen. In deze blog zoomen we in op fashion advertising. Voor de nieuwsgierige lezer die zich niet in de fashion branche begeeft: lees en leer, want ook jij kunt deze tips gebruiken voor jouw e-commerce merk.

Isabelle van Dijk 3 min. 15 februari 2023
Lees artikel
8 tips om eenvoudig je bereik te vergroten met Spotify Advertising

8 tips om eenvoudig je bereik te vergroten met Spotify Advertising

Spotify is het laatste decennium enorm gegroeid. Er vinden meer muziek- en podcast-streams plaats dan ooit. 51.3% gebruikte in 2020 digitale audio en volgens Emarketer zal dit gebruik blijven stijgen. Nederlandse gebruikers streamen gemiddeld 2,5 uur per dag en onder jongeren tussen de 15 en 25 jaar loopt dit zelfs op tot 6 uur muziek luisteren per dag. Na een testfase in 2020 lanceert Spotify een advertentieplatform dat nu voor heel Nederland beschikbaar is. Adverteerders kunnen voortaan nog beter targeten met real-time en genre-targeting. Maar wat is het advertentieplatform Ad Studio van Spotify en hoe werkt het? Wij leggen het je uit en geven tips.

Isabelle van Dijk 5 min. 5 september 2022
Lees artikel
Productpagina’s optimaliseren? SEO handleiding

Productpagina’s optimaliseren? SEO handleiding

Een veelvoorkomende misvatting in de e-commerce wereld is dat bezoekers altijd via de homepage of categoriepagina naar een productpagina navigeren. Dit is echter zeker niet altijd het geval! Productpagina’s kunnen namelijk veel (organisch) verkeer genereren van bezoekers die al heel gericht op zoek zijn naar een bepaald product. Door met deze 16 tips productpagina’s een centrale rol in de SEO-strategie te geven kun je betere organische prestaties en meer omzet realiseren.

Milou Derckx 10-15 min. 7 juli 2022
Lees artikel
Elevate één van de eersten in TikTok ads-platform

Elevate één van de eersten in TikTok ads-platform

Social media platform TikTok viert bijna haar 4e verjaardag. Maar adverteren op TikTok is nog niet zo lang geleden uitgerold in Nederland. Daar komt bij: je komt er niet zomaar binnen. Maar we hebben goed nieuws: Elevate Digital is als één van de eersten in Nederland toegelaten tot het TikTok advertentie platform. Daarom gaan wij binnenkort met TikTok advertising van start! We hebben heel veel plannen. We maken je graag net zo enthousiast door alvast samen in de mogelijkheden te duiken. Lees snel verder.

Renze Klaveringa 5 min. 2 maart 2022
Lees artikel
Het PEACO-model: de weg naar data driven e-mailmarketing

Het PEACO-model: de weg naar data driven e-mailmarketing

In de huidige digitale wereld is e-mailmarketing nog steeds een krachtig middel om een persoonlijke connectie met klanten op te bouwen. Traditionele e-mailmarketingbenaderingen schieten vaak tekort als het gaat om personalisatie en relevantie. Het PEACO-model is een oplossing om de uitdagingen aan te pakken en datagedreven e-mailmarketing te realiseren. In dit blogartikel verkennen we de rol van een slim datamodel en business rules, samen met de voordelen die ze bieden voor het creëren van effectieve e-mailcampagnes.

Isabelle van Dijk 2 min. 26 juni 2021
Lees artikel
Maak een succes van jouw channel met YouTube SEO

Maak een succes van jouw channel met YouTube SEO

In deze 3 delige SEO-serie gaan we in op het belang van SEO met betrekking tot verschillende online platformen en marketingtools. Deze week hebben we het over: SEO en YouTube! Hoe draagt SEO op dit kanaal bij aan een betere vindbaarheid en wat zijn de best practices om succesvol te zijn? Welke strategie is het beste en hoe optimaliseer ik mijn video’s? Al jouw brandende YouTube SEO vragen beantwoorden wij in deze blog!

Kelly Schäfer 4 min. 4 juni 2021
Lees artikel
Nieuw: afbeeldingen in Google Search Ads

Nieuw: afbeeldingen in Google Search Ads

Wil je meer uit jouw zoekcampagnes halen? Dat kan nu! Google heeft namelijk een nieuwe functionaliteit toegevoegd: beeld extensies. Iets waar veel SEA specialisten al een poosje op wachten. Er gingen al geruchten dat deze mogelijkheid er aan zat te komen, maar nu is het zo ver. Marketeers verwachten dat het toevoegen van afbeeldingen veel gaat doen voor de prestaties van hun Search Campagnes. Een (aantrekkelijk) beeld maakt een advertentie nu eenmaal krachtiger. Maar hoe werkt het precies en waarom worden we hier zo enthousiast van? Lees dan vooral even verder.

Richelle Oostrom 4 min. 20 mei 2021
Lees artikel