fbpx

2 mei 2024 — Elevate Live: The Future of E-commerce Data     |     Meld je aan

5 gunstige marketing automations voor e-commerce merken

Isabelle van Dijk | 2 minuten

Als e-commerce merk zijn er verschillende e-mailmarketingflows die je zou moeten hebben om de betrokkenheid van je klanten te vergroten en hun koopervaring te verbeteren. In deze blog lees je vijf onmisbare e-mailmarketingflows die je zou moeten implementeren.

Blog afbeelding

De welkomstreeks

Stuur een reeks van welkomst-e-mails naar nieuwe abonnees om hen te bedanken voor hun inschrijving, hen meer te vertellen over je merk en producten, en hen aan te moedigen om hun eerste aankoop te doen. Zorg ervoor dat de e-mails relevant en persoonlijk zijn om de betrokkenheid te vergroten. Hoe meer nieuwe mensen zich aanmelden, hoe meer je uit jouw e-mailmarketing kunt halen!

Abandoned cart e-mails

Als een klant een product aan zijn winkelwagen heeft toegevoegd maar de aankoop niet heeft voltooid, stuur dan een serie van abandoned cart e-mails om hen te herinneren aan het achtergelaten product. Bied eventueel een korting aan om hen aan te moedigen de aankoop alsnog te doen. Zo stimuleer je jouw customers om hun favoriete items alsnog aan te schaffen.

Post-purchase e-mails

Na een aankoop, stuur je een reeks e-mails om de klant te bedanken voor hun aankoop, informatie te geven over het verzendproces en eventuele vragen te beantwoorden. Stuur vervolgens een follow-up e-mail met gerelateerde producten of aanbevelingen om de klant terug te krijgen naar je website.

Herhaalaankoop e-mails

Stuur regelmatig e-mails naar klanten om hen te herinneren aan hun favoriete producten of suggesties te doen voor nieuwe producten die zij mogelijk leuk vinden. Geef eventueel een korting om hen aan te moedigen om opnieuw te kopen.

Winback e-mails

Als een klant lange tijd niet heeft gekocht, stuur dan een winback e-mail om hen aan te moedigen terug te komen. Bied eventueel een korting of een gratis cadeau aan om hen terug te winnen.

Door deze e-mailmarketingflows te implementeren, kun je de betrokkenheid van je klanten vergroten en hun koopervaring verbeteren.

Sparren over e-mailmarketing & automations? Neem gerust contact op!

Blog image
Isabelle van Dijk
E-mail Marketeer

Verder lezen.

28/04
E-mailmarketing | A/B-testen per customer journey-fase
Isabelle van Dijk | 2 minuten
Lees verder →
28/04
De belangrijkste KPI’s voor jouw email marketing strategie
Isabelle van Dijk | 2 minuten
Lees verder →